مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گناباد:
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گناباد گفت: با توجه به مقایسه های آماری در 5 ماهه نخست سالی جاری و سال گذشته با کاهش تعداد خانوار و افراد مشمول تحت حمایت این اداره مواجه بوده ایم.
کد خبر: ۲۹۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰ 22 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، هادی آریان نژاد با اعلام این خبر، افزود: در 5 ماهه ابتدای امسال 3 هزار و 537 خانوار با جمعیت 5 هزار و 861 نفر تحت حمایت این اداره قرار دارند و این آمار در سال گذشته 3 هزار و 918 نفر با جمعیت 6 هزار و 954 نفر بوده است که مقایسه های آماری حاکی از کاهش تعداد  افراد تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری نسبت به سال گذشته است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 577 بانو به علل مختلفی از جمله فوت سرپرست و یا طلاق، سرپرستی خانواده را عهده دار هستند، بیان کرد: در 5 ماهه امسال 128 فرزند یتیم به علت فوت پدر، تحت پوشش طرح اکرام ایتام هستند که یک هزار و 577 حامی و نیکوکار آنان را مورد حمایتهای مادی و معنوی قرار داده اند.
مدیر کمیته امداد گناباد با اشاره به اینکه جمعیت روستایی بیش از شهری تحت پوشش این اداره هستند، تصریح کرد: در سال گذشته از 3 هزار و 918 خانوار که شامل 6 هزار و 954 نفر می شوند، 953 خانوار با جمعیت 2 هزار و 496 نفر به عنوان مددجوی شهری و مابقی در قالب مددجوی روستایی تحت پوشش قرار داشتند.وی با اشاره به خشکسالی 20 ساله اخیر در گناباد بیان کرد: با توجه به وجود مزارع، باغات و زمینهای کشاورزی که در محیط های روستایی وجود دارد، متاسفانه به علت خشکسالی و راکد شدن بازار کشاورزی، بیشتر روستاییان به عنوان مددجوتحت حمایت قرار گرفتند.
آریان نژاد، ارائه خدمت به مددجویان را متناسب با نیاز خانواده ها برشمرد و بیان کرد: خدماتی همچون پرداخت معیشت، تسهیلات کارگشایی، امور تحصیلی و فرهنگی، برگزاری کلاسهای مختلف آموزشی، اشتغالزایی، جهیزیه و ازدواج دختران و امور درمانی و بیمه های تامین اجتماعی متناسب با نیاز خانواده ارائه می شود.
مدیر کمیته امداد گناباد، با اشاره به اینکه خوشبختانه کمکها و مساعدتهای مردمی همیشه و در همه ایام سال نسبت به خانواده های مددجو و نیازمند ادامه و استمرار دارد، یادآور شد: کمیته امداد در طول ایام سال آمادگی دارد تا مساعدتهای نیکوکاران و خیرین را برای کمک به محرومین و نیازمندان تحت پوشش درهریک از سرفصل هایی که نیت بانی وخیرین باشدهزینه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار