نخستین پژوهش سرای فرهنگ و ادب پارسی کشور با هدف احیاء و صیانت از فرهنگ و ادب فارسی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مشهد به بهر برداری رسید.
کد خبر: ۳۰۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 28 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، پژوهسرای فرهنگ و ادب فارسی بهمراه یکی از مجهزترین مراکز آموزشی کشور از سوی بنیاد فرهنگی ثابت فردوسی و خیر اندیش مشهد تاسیس و در اختیار آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار گرفت.
بینانگذار بنیاد فرهنگی ثابت فردوسی با بیان اینکه هدف از تاسیس این بنیاد بارورکردن ظرفیت بالای فرزندان ایران زمین است ، گفت: این پژوهسرا در مساحت دوهزار 200 متر مربع بنا شده و گنجایش حدود 650 دانش آموز را دارد و مجهز به سامانه هوشمند، کلاسهای زبان خارجی و امفی تاتر می باشد . حسین ثابت بیان کرد: زمانبندی اتمام این پروژه در حدود 2 سال بوده که با هدف پذیرش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در کمتر از 10 ماه به اتمام رسید و در مهر 95 شاهد حضور دانش آموزان در این مدارس بودیم ودر جهت برنامه ریزی آموزشی به آموزش و پرورش استان تحویل شد.
وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش دپارتمان هر کشوری است  وبایستی بیشترین سرمایه گذاری در این بخش صورت گیرد، افزود: در ساخت این دو پروژه مقرارات ملی ساختمان و مبحث 19 و بهینه سازی مصرف انرژی رعایت شده و یکی از نمونه ترین مدارس کشوری است که در مناطق کم برخوردار شهر مشهد ساخته است تا موجب شکوفایی  استعدادها و پتانسیل های دانش آموزی با مدرنترین تجهیزات روز دنیا باشد.
ثابت با اشاره به اینکه بابکارگیری بخش خصوصی بسیاری از طرح های روی زمین مانده در سطح ملی واستانی  به بهربرداری می رسد، افزود: امروزه زبان ما آنقدر با زبانهای دیگر مخلوط شده است که هویتش را از دست داده و بی تردید هیچ زبانی در دنیا به قدرتمندی زبان پارسی نیست که نیاز به توجه و شفاف سازی دارد و شاعران پارسی گوی ایران پتانسیل های هستند که بدرستی شناخته نشده اند و بی شک فردوسی یک تنه زبان پارسی را ازنابودی نجات داد ، اما هنوز از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه  ادبی  وفرهنگی  این مرز و بوم استفاده نشده است.
 
مریم خزاعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار