نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اقدامات و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان باید وسعت یابد تا نتایج تحول که ایجاد نسل انقلابی است، مشهود شود.
کد خبر: ۳۰۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 28 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با جمعی از اولیا و مسؤولان آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در دفتر امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: فرهنگیان و معلمان متولیان تعلیم و تربیت در جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: نام‌گذاری امروز به‌عنوان روز خانواده به جهت آن است که امیرالمؤمنین (ع) راهبرد عظیمی از نظر تربیت در محیط خانه و زندگی داشتند.

وی با اشاره به اینکه سوره انسان درباره خانواده امیرالمؤمنین (ع) است، گفت: خانواده حضرت علی (ع) نمونه بارز خانواده فرهنگی و تربیتی بوده است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است مسأله فرهنگ‌سازی تربیت در حوزه خانواده است، فضیلت خانواده امیرالمؤمنین (ع) به‌واسطه امتیاز فرهنگ تربیتی بوده، نه فرهنگ عملیاتی.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در خانه و خانواده امام علی (ع) فرهنگ ولایی حاکم بوده است، ایشان به‌عنوان صاحب‌ ولایت امری را انجام می‌دادند ولی این وابستگی ولایی بود که حضرت زهرا (س) نیز آن اقدام را انجام می‌دادند؛ این دست اقدامات بیانگر تجلی فرهنگ ولایی در خانواده است.

وی با بیان اینکه دنباله‌رو بودن در جریان ولایت با اراده و خواست خود انسان‌ها ارزشمند است، بیان کرد: باید فرزندان را در محیط خانه و زندگی ولایی بار آورد نه اینکه در محیط خانواده اعمال ولایت صورت پذیرد.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه روشی که ما در خانواده‌هایمان دنبال می‌کنیم مخالف ولایی بار آوردن است، تصریح کرد: ما با دو روش مخالف روبه‌رو هستیم، ولنگاری بی‌حدوحصر که در آن جوانان و نوجوانان به فساد روی می‌آورند و تربیت عملیاتی که نتیجه آن تربیتی فاسد است و از انسان فردی ناکارآمد بار می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی راهبرد آیات قرآن در سوره انسان را فرهنگ تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده باید کارگاهی باشد که فرزندان از همان ابتدا نمازخوان بار آیند؛ رسالت اصلی تربیت در محیط خانواده با مادر است که در جایگاه تعلیم فرهنگ تربیتی قرار دارد.

وی اظهار داشت: در خانواده‌ای که فرهنگ عملیاتی اعمال شود، فرزندانی ناکارآمد حاصل می‌شوند و تربیت فرزندان اثرگذار نیست، بدان جهت که تربیت در حوزه فرهنگ تربیتی نبوده است.

علم‌الهدی با اشاره به اعلام سند تحول آموزش‌وپرورش و سیاست‌های خانواده توسط رهبر معظم انقلاب گفت: ما در سیاست‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت کمبود نداریم ولی آنچه مهم است اجرای سیاست‌ها در درون خانواده و کلاس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: سیاست‌های مدنظر رهبری در سند تحول و سیاست خانواده ابلاغ شد و در همین راستا آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی کرده و بخش‌نامه‌های لازم را صادر کرده است، مهم اجرایی شدن سیاست‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان نباید تنها در حد اسم باقی بماند، اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان باید وسعت یابد تا نتایج تحول که ایجاد نسل انقلابی است، مشهود شود.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار