رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: منشاء گرد و غبار روز پنجشنبه در این استان و کلانشهر مشهد، کانون قره قوم در کشور ترکمنستان است.
کد خبر: ۳۰۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 29 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، یحیی قائنی پور افزود: صبح امروز با شمالی شدن جریانات در سطح استان شاهد افزایش شدت وزش باد و انتقال گرد و غبار از ناحیه شمال و شمال شرق از صحرای قره قوم در کشور ترکمنستان به مشهد بوده ایم.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان سرخس با 86 کیلومتر در ساعت ثبت شده است، اظهار کرد: سرعت وزش باد در کلانشهر مشهد 36 کیلومتر در ساعت می باشد.
وی گفت: پیش بینی می شود سرعت وزش باد امروز در مشهد به 55 کیلومتر در ساعت برسد.
قائنی پور با بیان اینکه شدت وزش باد و گرد و غبار در مشهد تا پایان امروز کاسته می شود، افزود: این وضعیت در نوار شرقی و نیمه جنوبی تا روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در روز یکشنبه به بالاترین حد خود و تا 90 کیلومتر در ساعت برسد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه هوای کلانشهر مشهد طی هفته جاری چهار روز در وضعیت هشدار قرار داشت، گفت: حجم و میزان آلاینده ها در روز جاری کاهش داشته و هم اکنون از مجموع 20 ایستگاه سنجش تعداد چهار ایستگاه سمزقند با 112، خیام شمالی با 111، الهیه با 106 و چمن با 101 پی.اس.آی در وضعیت هشدار قرار دارد.
حمید صالحی افزود: گرچه شدت بار آلودگی ها کاسته شده اما لازم است مردم همچنان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهند تا شاهد کاهش بیشتر آلاینده ها باشیم.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار