مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن اعلام برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش از برپایی مسابقات راگبی بین‌المللی در مشهد هم‌زمان با رویداد 2017 خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 17 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، کوروش صبوریان اظهار کرد: این هفته از فردا آغاز خواهد شد و برای این موضوع برنامه‌های متنوعی را تدوین کرده‌ایم.

وی افزود: مراسم افتتاحیه طرح حیات پویا فردا در بوستان غدیر برگزار خواهد شد، این طرح یک اقدام مشترک بین آموزش‌وپرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شهرداری مشهد است که طی آن 400 نفر از دانش آموزان فعال ورزشی برای همیاران ورزش معرفی شدند و کلاس‌هایی نیز برای آن‌ها برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته خاطرنشان کرد: برای اولین بار شورای ورزش استان را در این هفته روز چهارشنبه برگزار خواهیم کرد که ریاست آن بر عهده استاندار محترم خراسان رضوی می‌باشد.

صبوریان از راه‌اندازی غرفه‌های متعدد با مضامین ورزشی در این هفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان خبر داد و گفت: روز چهارشنبه هفته جاری نمایشگاه ورزش و جوانان مشهد در مجموعه ورزشی شهید بهشتی آغاز به کار خواهد کرد، با این نگرش هیأت‌های ورزشی ما در استان مانند سال گذشته حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.

وی موضوع فرهنگ و شهدا را باارزش توصیف و تصریح کرد: اولین یادواره 400 شهید ورزشکار استان پنجشنبه هفته جاری در مشهد برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برپایی همایش ورزش صبحگاهی در پارک ملت، همایش باشگاه‌های خصوصی، با قالب آموزشی به همراه جلسه‌ای دیگر از شورای اداری ورزش استان نمونه‌ای دیگر از برنامه‌های ما در هفته تربیت‌بدنی و ورزش است.

صبوریان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و مکاتبه جهت دیدار جامعه ورزش استان با نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان قدس رضوی انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: در انتهای این هفته اختتامیه نمایشگاه با بازدید استاندار محترم و مسؤولان استان برگزار خواهد شد.

وی به مشارکت شهرداری مشهد و اداره کل ورزش و جوانان استان در موضوعات ورزشی این هفته پرداخت و تبیین کرد: در روز 26 مهرماه سال جاری اماکن ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان رایگان خواهد بود و همچنین شهرداری مشهد با توجه به اینکه از این طرح استقبال کرد تصمیم گرفت تا اماکن ورزشی خود را در روز 30 مهرماه سال جاری که مصادف با جمعه است رایگان اعلام کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بابیان اینکه موضوع ارزیابی از عملکرد یک‌نهاد فرآیند دارد، تأکید کرد: در ورزش همگانی طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان رتبه اول کشور را در اختیارداریم همچنین هیأت‌های ورزشی ما در استان عملکرد موفقی در کسب رتبه داشته‌اند.

صبوریان در پایان صحبت‌های خود خبر داد: مسابقات راگبی بین‌المللی به میزبانی مشهد مقدس در زمستان و هم‌زمان با رویداد 2017 برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 94 تعداد 4 هیأت ورزشی استان خراسان رضوی رتبه اول کشور را به لحاظ عملکرد کسب کردند.

هوشنگ ولی پور با اشاره به اینکه خراسان رضوی همواره دارای تیم‌های زیادی در رقابت‌های کشوری بوده است، افزود: در سال گذشته 61 تیم از خراسان رضوی در لیگ برتر و دسته یک کشور حضور داشتند که آماری قابل‌توجه است.

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بابیان اینکه قهرمان پروری یکی از اهداف ما است، گفت: در سال جاری تعداد 45 تیم در لیگ‌های برتر و دسته یک مختلف ورزشی از استان حضور دارند، همچنین کسب 18 مدال بین‌المللی و آسیایی توسط ورزشکاران به همراه قرارگیری ورزش همگانی خراسان رضوی بین سه استان برتر کشور نمونه‌ای از دستاوردهای ورزشکاران ما در سال 95 است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: سهم جامعه ورزش بانوان ما حداقل‌ها بوده است، با این نگرش همواره هدف ما ترویج ورزش در عرصه‌های قهرمانی و همگانی با قالب استان بوده، با این رویکرد موفق شده‌ایم که خارج از مشهد مقدس هیأت‌های ورزشی استان را در شهرستان‌ها متمرکز کنیم.

فهمیه سروری به‌ضرورت حضور خانواده‌های در عرصه‌های ورزشی اشاره و تأکید کرد: یکی از نکاتی که در سال جاری اولویت ما خواهد بود حضور خانواده‌ها در عرصه‌های مختلف ورزش است، با این نگرش اگر خانواده‌ها در این محیط ورزشی حضورداشته باشند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار