دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی وی با بیان اینکه اهانت به اهل تسنن طبق اراده نظام و نظر رهبری تخلف و جرم است، گفت: دعوای اهل سنت و شیعه یک فرهنگ مصنوعی است در حالی که در گذشته اینچنین نبوده است.
کد خبر: ۳۱۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 18 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام علی یونسی در دیدار با علما و روحانیون اهل تسنن که در فرهنگسرای پایداری برگزار شد، گفت: اختلاف و تفاوت انسان‌ها با هم یک مشیت الهی است و پیامبر به این موضوع اشاره کرده است که تفاوت آدم‌ها ممکن است در جاهای دیگر به تهدید و دردسر منجر شود اما در امت من از این فرصت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاوت‌ها باید در مسیر تکامل قرار بگیرد، تصریح کرد: باید تفاوت‌‌ها را فرصت بدانیم و نه تهدید و از اختلافات ظاهری برای رشد و تکامل جامعه اسلامی استفاده کرد چرا که ما به عنوان پیرو پیامبر باید طبق دستورات وی عمل کنیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی تصریح کرد: بزرگترین مسئله‌ای که امنیت اسلام را تهدید می‌کند، اسلام‌هراسی است که در آن داعش و طالبان را به عنوان مدل برای بدنام کردن و خراب کردن اسلام ایجاد کرده‌اند که ما باید این ننگ را برداریم.

یونسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در سایه اخوت، برادری و مهر و محبت امنیت دارد، خاطرنشان کرد: این بالاترین نعمتی است که هر جامعه می‌تواند داشته باشد و جزو خواسته‌های ما است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در جامعه شیعه بسیار بیشتر از جامعه اهل سنت است، گفت: رأس کارهای دولت مقابله با بیکاری است و در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های زیادی با اولویت مناطق مرزی و محروم انجام شده و اهل تسنن هم عمدتاً در همین مناطق هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی هدف سفر خود را بازخوردهای سفر پیشین و ارزیابی موفقیت و یا عدم آن دانست و گفت: در بسیاری از حوزه‌ها موفق بوده‌ایم و در بسیاری از حوزه‌های دیگر ناموفق عمل کرده‌ایم اما دولت از مسئولین محلی می‌خواهد که اشتباهات را جبران کنند اما باید بدانیم که در راستای انجام کار موانعی مثل کمبود بودجه هم وجود دارد و در کنار آن کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی‌هایی هم صورت می‌گیرد.

یونسی با اشاره به اینکه مناطق اهل سنت و مرزی در اولویت سیاست دولت است، افزود: سیاست ایران از نظر رهبری هم وحدت شیعه و سنی و تقریب است.

وی با بیان اینکه اهانت به اهل تسنن طبق اراده نظام و نظر رهبر تخلف و جرم است، گفت: دعوای اهل سنت و شیعه یک فرهنگ مصنوعی است که به وجود آمده در حالی که در گذشته اینچنین نبوده و در همین خراسان امام رضا (ع) به مشهد آمدند به این علت که اینجا فضای مناسبی داشت و شیعه و سنی مطرح نبود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی از اهل تسنن درخواست کرد که بار دیگر مشهد را مرکز اسلام ناب قرار دهند و طبق گفته رهبری در تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی که گفته‌اند باید کاری کنید که مفتی جهان اسلام از ایران باشد، عمل کنید و اهمیت موضوع اهمیت اهل تسنن را در ایران نشان می‌دهد.

همچنین سید جواد حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی در دیدار علما و روحانیون اهل تسنن گفت: استان خراسان رضوی با 6 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت 9 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل داده است و 8/8 درصد جمعیت استان خراسان رضوی که مینیاتوری از کل کشور است را اهل تسنن تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: اهل تسنن با تشکیل 24 حوزه علمیه و حضور 2 هزار طلبه و 274 مدرس در جامعه حضور فعالی دارند و این سیاست دولت است که همگرایی بین اهل تسنن و شیعه افزایش یابد.
 
منبع: فارس
برچسب ها: شيعه ، اهل سنت ، علي يونسي
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار