معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت حداکثری زنان هستیم، گفت: روز ملی زنان روستایی در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 18 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، شهین‌دخت مولاوردی در دیدار با بانوان فعال خراسان رضوی در سالن همایش‌های برج سپهر مشهد گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند اما تأثیرشان در سرنوشت کشور بیشتر از نیمی از جمعیت کل کشور بوده است.

وی ادامه داد: نقش زنان روستایی در کاهش فقر و امید به اشتغال ویژه است اما جایگاه و سهم شایسته‌ای برای این گروه در نظر گرفته نشده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ثبت روز ملی زنان در حال پیگیری است تصریح کرد: ثبت روز ملی زنان هنوز به تصویب نرسیده است ولی همچنان این مسأله در دست پیگیری است و در آینده در تقویم رسمی کشور روزی به نام زنان به ثبت می‌رسد.

مولاوردی تشریح کرد: در چند ماه باقیمانده دولت یازدهم به دنبال مسیر درست در حوزه زنان و خانواده هستیم و امیدواریم وضعیت بهتری نسبت به گذشته ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه زنان ادامه داد: بر اساس راهبردهای ارائه‌ شده رئیس‌ جمهور فعالیت خود را در برنامه پنجم توسعه در حوزه زنان آغاز کرد و بر اساس 2 ماده 227 و 230 اقدامات اجرایی در حوزه زنان آغاز شد. تلاش می‌کنیم توجهات به حوزه زنان جلب شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: با شناخت ظرفیت‌های زنان در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی حساسیت‌های به‌ وجود آمده برطرف می‌شود.

مولاوردی با اشاره به عملکرد شبکه‌ای به‌ عنوان یکی از راهبردهای مدنظر تصریح کرد: در حوزه زنان نیازمند همکاری شبکه‌ای هستیم و باید همه ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده در حوزه زنان گفت: از همان ابتدا که پیگیر برنامه‌های ششم توسعه بودیم اقدامات خوبی صورت گرفت تا بتوانیم برای 5 سال آینده کشور برنامه‌ریزی مناسبی در تمام حوزه‌ها ازجمله حوزه زنان و خانواده انجام شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در لایحه احکام ماده 33 به اولویت‌های زنان و خانواده اشاره‌ شده است و پس از ابلاغ دولت، سند برنامه ششم توسعه به اجرا درمی‌آید و در آن شاخص‌های زن و خانواده به‌ صورت ویژه مورد تأکید واقع‌ شده است.

مولاوردی با تأکید بر اهمیت و تأثیر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی که به یک دغدغه بزرگ تبدیل‌ شده برنامه‌هایی پیش‌‌بینی‌ شده که در برخی موارد محکوم‌به سیاه نمایی هم شده‌ایم اما حقیقت را با مردم در میان گذاشتیم و پنهان‌کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: 10 آبان ماه جلسه ستاد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تشکیل خواهد شد و 13 کارگروه آن در حوزه زنان است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به لوایح ارائه‌ شده در حوزه زنان تأکید کرد: لوایحی در حوزه زنان همچون کاهش ساعت کار زنان به دولت و مجلس داده‌ شده و باور ما بر این است که اشتغال زیاد، سلامتی را به خطر می‌اندازد و باید تسهیلاتی برای زنان دارای شرایط خاص در نظر گرفته شود که دستورات آن توسط رئیس‌جمهور صادر شده است.

مولاوردی تصریح کرد: سیاست‌های کلی خانواده به‌ تازگی ابلاغ‌ شده که در ستاد ملی و به ریاست معاون اول رئیس‌ جمهور اجرای این سیاست‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در حوزه مردان و زنان اظهار داشت: در ایران مردان در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و زنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال هستند و برنامه‌هایی در جهت رشد جایگاه زنان پیش‌بینی‌ شده که امیدواریم در برنامه اجرایی دولت عملیاتی شده و به وضعیت مطلوب برسد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تشریح کرد: با اشاره به اینکه سند حمایت اجتماعی زنان را با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌ایم و در جلسات برگزار شده چارچوب‌های خاصی مدنظر قرارگرفته که شاهد وضعیت بهتری در حوزه زنان باشیم.

مولاوردی ادامه داد: در حوزه اقتصادی زنان به دنبال باز کردن گره‌های کور هستیم و از نقدهای سازنده و منصفانه همراه با راه‌کار استقبال می‌کنیم و معتقدیم که نقد تخریب‌پذیر هنر نیست.

وی با اشاره به نقش مؤثر زنان در مشهد 2017 تصریح کرد: در موضوع مشهد 2017 برنامه‌هایی در حوزه زنان و خانواده مدنظر است و به دنبال استفاده از ظرفیت حداکثری زنان و مشارکت آن‌ها در تمامی حوزه‌ها هستیم و کسب نتیجه مطلوب و اهداف معین‌ شده نیازمند مشارکت و هم‌فکری تمامی تشکل‌های حوزه زنان است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص موضوع طلاق اظهار داشت: در بحث طلاق کمیسیون قضایی مجلس به‌ صورت جدی پیگیر است تا کمتر شاهد این آسیب بزرگ اجتماعی در کشور باشیم و بررسی‌هایی هم در موضوع مهریه زنان صورت گرفته است.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار