رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد گفت: نسبت به ارائه خدماتی که شهرداری مشهد در اربعین سال گذشته در کشور عراق ارائه کرد، در سال جاری با 30 درصد افزایش وارد میدان خواهیم شد.
کد خبر: ۳۱۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 20 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید وحید موسویان اظهار کرد: نسبت به ارائه خدماتی که شهرداری مشهد در اربعین سال گذشته در کشور عراق ارائه کرد، در سال جاری با 30 درصد افزایش وارد میدان خواهیم شد.

وی افزود: برای نخستین سال از جوانان شیعه ساکن اروپا که تحت انجمن اربعین در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند نیز در اربعین عراق حمایت خواهیم کرد و به آن‌ها اسکان و تغذیه ارائه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اربعین حسینی دارای سه شاخصه میلیونی، مردمی و فراملی است که دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی می‌باشد، تنها افرادی که به مسائل سیاسی روز جهان و منطقه واقف باشند از اهمیت آن در این مقطع زمانی خبر دارند و آن را جدی می‌گیرند.

رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد یادآور شد: در اربعین، عراق بزرگ‌ترین سفره سیار با طول 80 کیلومتر توسط ایرانی و عراقی برپا می‌شود که در این میان شهرداری مشهد به‌اندازه وسع خود برای دومین سال متوالی قصد حضور دارد چراکه بر این باوریم اربعین حسینی در واقع زمینه‌ساز انقلابی بزرگ در سطح منطقه به رهبری حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 3 ماه است که تشکیل کمیته‌های ستاد اربعین در شهرداری مشهد و اقدامات آغاز شده و در 17 آبان ماه کاروان 1200 نفره خدام‌الحسین (ع) را از مشهد الرضا(ع) رهسپار خواهیم کرد.

موسویان گفت: با حکم استاندار خراسان رضوی، شهرداری مشهد ریاست حوزه‌های اسکان، حمل‌ونقل و خدمات شهری اربعین عراق را تحت پوشش می‌گیرد ضمن اینکه در کنار این فعالیت‌ها بنا به نیاز موجود در حوزه اطعام و مباحث فرهنگی نیز مشارکت‌هایی خواهیم داشت، از 15 روز قبل از اربعین نخستین کاروان‌های پیاده وارد کشور عراق می‌شوند و به همین منظور پیش‌ازاین‌ها باید در عراق آماده و مجهز باشیم تا بتوانیم از شهروندان مشهدی در این کشور نیز پذیرایی به عمل‌آوریم.

رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد اضافه کرد: مواکبی بزرگ در شهرهای کاظمین، نجف و کربلا دایر خواهد شد تا شبانه‌روز بیش از 30 هزار نفر زائر را اسکان دهیم، در این قسمت نیروهای مردمی کمک بزرگی کرده‌اند و با اعلام آمادگی حاضر به مشارکت در اداره و رسیدگی به امور مواکب بوده‌اند.

وی افزود: برای رفت‌وروب، پاکبانی، نظافت و تمام حوزه خدمات شهری تعداد 600 نفر از نیروهای شهرداری مشهد در اربعین امسال به شهرهای نجف و کاظمین اعزام خواهند شد که 50 نفر از آن‌ها در کاظمین و مابقی در شهر نجف به فعالیت و خدمت‌رسانی خواهند پرداخت، همچنین مطابق سال گذشته پیروی تکلیف وضع‌شده در خصوص حمل‌ونقل زائران از 200 دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد در این خصوص استفاده خواهیم نمود که برای آن تنها 350 اتوبوس‌ران را اعزام خواهیم کرد.

موسویان یادآور شد: 250 نفر دیگر در حوزه مواکب، رسانه، پشتیبانی، ستاد و فرهنگی هستند که از دیگر نفرات اعزامی به کشور عراق در ایام اربعین خواهند بود، البته تمامی پرسنلی که اعزام می‌شوند حق‌الزحمه یا حق مأموریت دریافت نمی‌کنند و هیچ بار مالی برای شهرداری مشهد نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در کنار کاروان 1200 نفره شهرداری مشهد، 220 نفر مبلغ از سوی حوزه علمیه خراسان رضوی همراه خواهند شد تا پیوست تبلیغی فرهنگی این حرکت بزرگ تکمیل شود و آن‌ها به بیان واقعه و ضرورت‌های زنده نگه‌داشتن این حرکت بزرگ بپردازند.

رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد گفت: تمامی فعالیت‌های ستاد اربعین شهرداری مشهد دارای پیوست‌های بهداشتی، درمانی، رسانه‌ای، تبلیغی، فرهنگی و امنیتی هست، این بدین معناست که برای تک‌تک لحظات و مشکلات احتمالی تدابیر اندیشیده شده است.

موسویان با اشاره به فعالیت گسترده کمیته مشارکت‌های مردمی و جذب نذورات مردمی افزود: در جدول اعتبارات سالیانه شهرداری مشهد، 4 میلیارد تومان برای ستاد اربعین پیش‌بینی‌ شده است که بخش عمده آن از محل صرفه‌جویی‌های دیگر حوزه‌های شهرداری هست، به‌ غیر از این مبلغ هیچ بار مالی دیگری شهرداری در این حوزه متقبل نشده است.

وی در خصوص کمپین نذر پتو نیز گفت: تمامی مردم ایران و شهروندان مشهدی در منازل خود دارای پتوهای مازادی هستند که سال‌هاست از آن‌ کسی استفاده نکرده است به همین منظور کمپین نذر پتو برای زائر پیاده را راه‌اندازی کردیم تا در سرمای استخوان‌شکن عراق زائران بتوانند از نعمت آسایش و گرما بهره‌مند شوند، به همین منظور از تمام شهروندان تقاضا داریم برای طرح فوق مشارکت جدی داشته باشند تا در اجر زیارت اربعین شریک باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار