در چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری
مسابقه غذای برتر چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در دو بخش منطقه ای و ویژه برگزار می شود.
کد خبر: ۳۱۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 20 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، در این رویداد 3 روزه، در بخش ویژه که بین سر آشپزهای حرفه ای رستوران ها و هتل های بزرگ مشهد برگزار می شود، آشپزها می توانند با 2 غذای اصلی سنتی و یک دسر در هر روز به رقابت بپردازند.
بدین ترتیب، در روز نخست این رویداد، بلدرچین شکم پر، مرصع پلو و شله زرد؛ در روز دوم، باقالی پلو با گوشت، فسنجان و خوراک سبزیجات و در روز آخر نیز ماهی شکم پر، خورش قیمه و ته چین گوشت، پخت خواهد شد و توسط هیئت داوران و نظرات مردمی، به 3 نفر از سرآشپزان برتر، جوایزی اهدا خواهد شد.
برگزاری مسابقه انتخاب غذا و دسر برتر در بخش منطقه ای، از جمله بخش های دیگر این رویداد به شمار می رود و قرار است شرکت کنندگان 4 منطقه اعلام شده، کیفیت غذاهای خود راطی 3 روز و در یک رقابت آشپزی محک بزنند و توانایی و استعداد آشپزی منظقه شان را نشان دهند.
در این مسابقه نیز پس از ارزیابی سفره ها و غذاهای آماده شده توسط داوران و مردم، بر اساس معیارهای انتخاب، به 4 نفر از برترین ها، جوایزی به رسم یاد بود اهدا خواهد شد.
لازم به یادآوری است، چهارمین رویدارد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری به میزبانی استان خراسان رضوی و با مشارکت استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان از پنجم تا هفتم آبان ماه در هتل میثاق مشهد برگزار می شود و از هر استان شرکت کننده سه نوع غذا، سه نوع دسر، سه پیش غذا، سه نوشیدنی و سه دم نوش برای داوری انتخاب و یک غذای بومی،یک نوع دسر، یک پیش غذا، یک نوشیدنی و یک دم نوش به عنوان برترین ها معرفی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار