32 دستگاه اتوبوس ویژه سرویس مدارس در مشهد روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۱۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 20 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص گفت: این اتوبوسها به صورت ویژه برای استفاده دانش آموزان به عنوان سرویس مدرسه آماده سازی شده اند.
زینب ارمغان افزود: از جمله ویژگیهای این اتوبوسها می توان به مواردی از جمله نصب صندلیهای مخصوص و نرم برای دانش آموزان، تجهیز صندلیها به کمربند ایمنی، نصب شیشه های دوجداره، افزایش پله برقی اضافه، نصب سامانه تهویه نوین سرمایشی و گرمایشی، تابلوی ایست دو طرفه با هدف تامین امنیت دانش آموزان در زمان سوار و پیاده شدن، نصب آب سردکن و مانیتورهای کنترل دانش آموزان و سامانه صوت پیشرفته اشاره کرد.
وی هزینه آماده سازی هر دستگاه از این خودروهای جمعی را 100 میلیون ریال ذکر و بیان کرد: با بهره برداری از آنها در مجموع 34 دستگاه اتوبوس ویژه در ناوگان سرویس مدرسه مشهد فعالیت دارد.
رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: هر اتوبوس ظرفیت 30 دانش آموز را دارد و از آنها در زمینه رفت و آمد به اردوهای دانش آموزی نیز استفاده می شود.
وی گفت: در سال تحصیلی 95 - 96 تعداد 17 هزار دستگاه خودرو در خراسان رضوی به عنوان سرویس مدرسه به دانش آموزان خدمات دهی می کنند.
ارمغان افزود: از این تعداد هشت هزار دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: از مجموع 93 شرکت حمل و نقل متقاضی فعالیت در قالب سرویس مدرسه در خراسان رضوی 61 شرکت واجد شرایط سازمان تاکسیرانی بوده و شش شرکت نیز از سوی سازمان اتوبوسرانی مورد تائید نهایی قرار گرفت و به آموزش و پرورش معرفی شدند.
سال تحصیلی 94 - 95 تعداد 149 هزار دانش آموز در خراسان رضوی از خدمات سرویس مدرسه استفاده کردند که 70 هزار نفر آنان در مشهد بودند.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار