کد خبر: ۳۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 05 May 2015
 مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 60 درصد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دچار افسردگی هستند.

به گزارش ایرنا، حسام الدین علامه روز سه شنبه در آیین آغاز به کار نخستین نشست هم اندیشی کانون های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ساری با استناد به نتایج یک پژوهش در این وزارتخانه افزود: آمار افسردگی بین این دسته از دانشجویان در حالی است که این افراد باید مروج سلامت در جامعه باشند.

وی ترویج فرهنگ سلامت را رویکرد جدید و اصلی کانون های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانست و گفت: با وجود داشتن فرهنگ متعالی و دینی امروز شاهدیم در مساله نشاط و شادی در دانشگاه ها از بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان عقب هستیم.

مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از وجود آمار بالای تجرد در کشور به عنوان مصیبت یاد کرد و افزود: اصرارهای بیش از حد و دین نخواسته مبنی بر تفکیک جنسیت و ممانعت از انجام هرگونه فعالیت مشارکتی دانشجویان دختر و پسر باعث شده تا با وجود تغییر نگرش های جامعه در خصوص ازدواج سنتی، بستر شناخت برای جوانان را از بین ببریم.

وی از کانون های فرهنگی به عنوان فرصتی مغتنم برای آشنایی و شناخت دختران و پسران دانشجو نام برد و ادامه داد: با رعایت تمامی ارزش ها و مسایل اخلاقی می بایست این فضا را قدر دانست و استفاده برد.

علامه با تاکید بر این که محصولات کانون های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی باید در خدمت ایجاد فرهنگ نشاط و امید این فضا باشد، گفت: ایران دارای موسیقی محلی فاخر و غنای فرهنگی اجتماعی در شعر است ولی ترانه هایی با نگاه سطحی مانع رونق و فعالیت در این زمینه شده است.

وی با تاکید بر این که با هرگونه ابتذال و لهو و لعب در موسیقی مخالفیم، افزود: با رعایت چارچوب های شرعی و اخلاقی می توان از فضا و بستر موجود در موسیقی استفاده برد.

مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر رعایت جدایی فعالیت بانوان و آقایان در عرصه موسیقی گفت: با حفظ این مسایل می توان از توان موسیقیایی بانوان در بخش های مختلف بیمارستان ها برای ایجاد روحیه نشاط در بیماران زن و کودکان بهره برد.

وی استفاده از هنر موسیقی دانشجویان در فضای خوابگاه ها را نیز ظرفیت دیگری در این زمینه معرفی کرد و افزود: دختران و پسران دانشجو با تفکیک جنسیتی در فضای خوابگاه ها، هنر موسیقیایی خود را عرضه کنند.

علامه با تاکید بر پرهیز از تک بعدی شدن دانشجویان گفت: در دانشگاه های کشورهای توسعه یافته جهان علاوه بر پرداختن دانشجویان به مقوله های علمی، نسبت به ملزومات جهش علمی همچون فعالیت های ورزشی و فرهنگی افراد هم برنامه ریزی و دقت نظر می شود.

وی افزود: تک بعدی بودن و پرداختن تنها به درس نمی تواند باعث ارتقای شخصیت فرد شود و در کنار بعد علمی که به عنوان بخشی از هویت دانشجو به شمار می رود سایر ابعاد شخصیتی نیز باید رشد یابد.

او ادامه داد: کانون های فرهنگی بستر خوبی را برای دانشجویان فراهم می آورد تا بتوانند آثار هنری و فرهنگی خود را به عرضه کنند.

علامه همچنین از کانون های فرهنگی به عنوان ظرفیت خوب برای ایجاد فضای پرنشاط و امید در دانشگاه ها نام برد و گفت: نخستین نشست هم اندیشی کانون های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور انگیزه ایجاد شادی و نشاط و کارگروهی و مشارکتی را در بین دانشجویان رقم خواهد زد.

نخستین نشست هم اندیشی کانون های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی کشور از امروز در ساری آغاز به کار کرد و تا هفدهم اردیبهشت ادامه دارد.

300 نفر از دبیران و فعال کانون های فرهنگی 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور در این نشست حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار