مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با بیان اینکه شرایط هوای قزوین هنوز عادی نشده است، گفت: گروه‌های حساس از خانه خارج نشوند.
کد خبر: ۳۲۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 15 November 2016
سیاوش شمسی‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری تابناک از قزوین اظهار با اشاره به وضعیت ناسالم هوای قزوین، اظهار کرد: میزان غلظت ریزگردها از عصر روز گذشته در قزوین کاهش پیداکرده و به 120 رسیده است.
وی با بیان اینکه صبح یکشنبه و روز دوشنبه هوای قزوین در وضعیت ناسالم قرار داشت، بیان کرد: میزان شاخص غلظت آلاینده‌ها در روز یکشنبه 158 بود.
شمسی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط هوا در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و برای مردم عادی مشکلی وجود ندارد.
وی تأکید کرد: بروز پدیده وارونگی دما در فصول سرد سال طبیعی است چون با توجه به سرد شدن هوا، آلاینده‌ها برای اینکه به سمت فوقانی جو حرکت کنند محبوس شده و در نزدیک سطح زمین باقی می‌مانند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با بیان اینکه پیش بینی‌ها در قزوین بر این بود که آلودگی ادامه ندارد و گاهش خواهد یافت، اضافه کرد: بر همین اساس نیز مدارس تعطیل نشد.
وی در پایان یادآور شد: منشأ آلودگی هوای چند روز اخیر استان بیشتر ریزگردهای با منشأ خارجی و داخلی مانند بیابان‌های اطراف قزوین مانند دشت الله‌آباد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار