مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین از اجرای طرح "کارگاه‌های آموزشی پسماند" در 60 مدرسه شهر قزوین و با مشارکت آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 23 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اجرای طرحهای آموزشی در این سازمان گفت: طرح "کارگاه‌های آموزشی پسماند" سال گذشته به صورت پایلوت در30 مدرسه مقطع ابتدایی اجرا شد که بازخورد مطلوبی از سوی دانش‌آموزان، والدین و مربیان مدارس داشت.
وی افزود: اجرای طرح "کارگاه های آموزشی پسماند" با مشارکت آموزش و پرورش استان قزوین امسال در 60 مدرسه مقطع ابتدایی و سه پایه تحصیلی چهارم، پنجم و ششم آغاز و6 ماه برای اتمام این طرح در مدارس برآورده شده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اینکه مرحله اجرایی طرح مذکور توسط پیمانکار انجام می‌شود، عنوان کرد: براساس آمارهای به دست آمده در این طرح بیش از 18 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی به طور میانگین یک ساعت در زمینه موضوعات پسماند آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت.
منتظری خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی در مباحث مرتبط با پسماند و نظافت شهری کودکان و نوجوانان یکی از جامعه‌های هدف محسوب می‌شوند که باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرند.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح به منظور تشویق و ایجاد انگیزه جوایزی با ابعاد آموزشی و پس از اتمام دوره به دانش‌آموزان اعطا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: از جمله اهداف این طرح می‌توان به آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه پسماندهای خانگی، کاهش تولید و بازیافت پسماند، ایجاد هم‌افزایی اولیا و مربیان و ایجاد  حساسیت نسبت به محیط زیست و آلودگی‌های آب، خاک و هوا از پسماندها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار