مدیر آموزش و پرورش آبیک:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به سفر 240 دانش‌آموز دختر این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب گفت: انوار الهی باید ره توشه دانش‌آموزان در این سفر معنوی باشد.
کد خبر: ۳۳۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 26 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهرداد یحیایی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان دختر اعزامی به سرزمین‌های نور در حسینیه حوزه مقاومت بسیج ثارالله(ع) شهر آبیک اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش‌آموز شهید شدند که 7 هزار و 100 نفر از آنان 14 ساله و یا کم سن‌و سال‌تر بودند.

وی با اشاره به شهادت حدود 5 هزار فرهنگی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت راهیان نور فرمودند، «باید سفر بسیار خوبی تدبیر شود تا دانش‌آموزان به زیارتی پربرکت بروند».

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: اردوی راهیان نور، سفر به سرزمین‌های نوری است که جوانان این مرزو بوم برای دفاع از کشور، دین و انقلاب در آن سرزمین‌ها مقابل دشمن بعثی ایستادند و جان خود را فدا کردند.

*سرزمین‌های مقدس نور با قطره قطره خون شهدا حفظ شده است

یحیایی آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و نسل اول و دوم انقلاب را از اهداف اصلی اردوی راهیان نور ذکر و خاطرنشان کرد: در وصف دانش‌آموزان شهید این فرمایش امام خمینی(ره) برای ما کافی است که فرمودند، « رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک می‌رود» گرچه از نظر سنی دانش‌آموزان کوچک بودند اما معمار کبیر انقلاب آنان را رهبر نامیده است.

وی با بیان اینکه انوار الهی باید ره توشه دانش‌آموزان در سفر معنوی راهیان نور باشد، تأکید کرد: از دانش‌آموزان درخواست می‌شود ره توشه سفر خود را به دوستانشان که توفیق حضور در این سفر را نداشته‌اند، منتقل کنند تا به تکلیف شرعی و دینی خود جامه عمل پوشانده باشند.

این مسؤول به روایتگری یکی از راویان دفاع مقدس پرداخت و افزود: در یکی از عملیات‌ها که رزمندگان در محاصره تانک‌های دشمن بودند، با نبود آرپیجی حتی رزمندگان با سنگ هم در برابر دشمن ایستادگی کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به اعزام 240 دانش‌آموز دختر دوره اول و دوم متوسطه به مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و گفت: 30 پاسدار، فرهنگی و راوی به همراه دانش‌آموزان در این سفر معنوی حضور دارند.

دانش‌آموزان دختر شهرستان آبیک از مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار، طلائیه و غیره جنوب کشور بازدید می‌کنند و روز سه‌شنبه به این شهرستان باز می‌گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار