رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع و مسئله نظارت منحصر به قوه مقننه نیست بلکه هر سه قوه به یک معنا و در قالب‌های مختلف این وظیفه مهم را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۳۳۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 26 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، داود محمدی در همایش بسیج، انقلابی‌گری، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری که ظهر امروز در سالن اجتماعات عدالت دادگستری‌ کل استان قزوین برگزار شد با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: موضوع و مسئله نظارت منحصر به قوه مقننه نیست بلکه هر سه قوه به یک معنا و در قالب‌های مختلف این وظیفه مهم را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: نظارت در قوه مجریه توسط وزارت اطلاعات کشور و در قوه قضاییه متناسب با صدور احکام و سازمان بازرسی کل کشور و همچنین در قوه مقننه هم نظارت از سوی شخص نماینده به عنوان ناظر مردم انجام می‌شود چراکه منتخب مردم است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: نقش نظارتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت تذکر کتبی، شفاهی، سؤال و پرسش، تحقیق و تفحص و در صورت لزوم استیضاح است.

محمدی با اشاره به دو ساز و کار نظارتی در قوه مقننه تصریح کرد: نظارت تقنینی بر اساس قانون و نظارت از سوی دستگاه‌های خاص نظارتی از ساز و کارهای قوه مقننه در موضوع نظارت است و در مجلس شورای اسلامی چند دستگاه در قالب معاونان نظارت، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 نظارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ریاست کمیسیون اصل 90 پس از انتخاب از سوی رئیس مجلس و اعضای هیأت رئیسه به صحن علنی مجلس معرفی می‌شود و باید از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرد چراکه منتخب همه نمایندگان مجلس از طرف مردم بر سه قوه بوده و  نظارت را از سوی مردم اعمال می‌کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت بسیار گسترده‌ای در حوزه نظارت وجود دارد، یادآور شد: در اجرای نظارت موفق عمل نشده و وزن لازم برای نظارت تعیین نشده به طوری که در استان قزوین یک هزار شرکت هدف طرح بهین‌یاب است که راه‌اندازی همراه با نظارت دقیق تعداد 10 تا 20 هزار شغل جدید در این استان برای افراد جویای کار ایجاد می‌شود.

محمدی مطرح کرد: متناسب با حجم مشکلات موجود در جامعه باید برای نظارت معیار و سنجش قرار داده شود و مورد اهمیت قرار گیرد و مبنا در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیگیری و رسیدگی به وضعیت تشکیلاتی بعضی از مسائل اساسی کشور بوده که در راستای حل‌ و فصل آن برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود چراکه این مسائل خدمت‌رسانی به مردم و پیشرفت جامعه را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه مردم جامعه به جای برخورد با علت همیشه با معلول برخورد کردند به همین دلیل برای پیشرفت اقتصادی جامعه باید لغزش‌گاه‌‌ها از بین برود چراکه با از بین بردن لغزش‌گاه‌ها، لغزش‌ها هم برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای کامل دولت الکترونیک موجب ریشه‌کن شدن بسیاری از خسارت‌های موجود در جامعه می‌شود و باید اساس و اصل حرکت به سمت دولت الکترونیک باشد و همه در این مسیر گام بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار