درگفتگو با زائران پیاده کربلا و مشهدالرضا اهل تسنن صالح آباد تربت جام عنوان شد؛
این روزهای پایانی ماه صفر زمزمه السلام علیک یا رسول الله (ص)،السلام علیک یا سبط اکبر (ع)،السلام علیک یا غربیا الغربا(ع) نجوای دلدادگانی بود که آمده بودند به زیارت، زیارتی که زن ، مرد ، پیر ، جوان ، خردسال ، شیعه ، سنی ، فقیر، غنی ، سالم ، بیمار ، سواره ، پیاده و... از راه دور و نزدیک نمی شناخت.
کد خبر: ۳۳۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 01 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، روز هایی که گذشت همه مردم شاهد سردترین روزهای سرد پاییزی بودند و تمام وسایل گرمایشی از جمله چراغ ها ، شوفاژها و بخاری ها در منازل و وسایل نقلیه پیوسته کار می کرد ولی باز هم عده ای در کنار بخاری سردشان بود و با زدن پتو و پلاستیک به پنجره ها و درب منازل خود را گرم می کردند.
 اما در این بین حدیث عشق کاروان های دلدادگی و ایمان که عازم کربلا و مشهدالرضا (ع) شده بودند خاطراتی از نوعی دیگر بود که نه شنیدنی بلکه دیدنی بود، نه سرما را حس می کردند و نه خستگی ، شاید شما از نزدیک با چشم سر و یا از گیرنده تلویزیونی در منزل به نظاره نشستید.


کاروان هایی که به عشق زیارت عتبات عالیات و سلطان سریر ارتضاء علی بن مو سی الرضا (ع)، دل از خانه ، کاشانه و دلخوشی ها بریدند و در سرمای «زمهریر» فرسنگ ها پای پیاده به کربلا مشرف و سپس به زیارت امام رئوف مشرف و در عزای رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت کریم اهل بیت (ع) و عالم آل محمد (ع) به سوگ نشستند .

این روزهای پایانی ماه صفر زمزمه السلام علیک یا رسول الله (ص)،السلام علیک یا سبط اکبر(ع)، السلام علیک یا غربیا الغربا(ع) نجوای دلدادگانی بود که آمده بودند به زیارت، زیارتی که زن ، مرد، پیر، جوان، خردسال، شیعه، سنی، فقیر، غنی، سالم، بیمار، سواره، پیاده و... از راه دور و نزدیک نمی شناخت.

با چند نفراز کاروان پیاده ای که زائرانش اهل تسنن بوده و از نقطه مرزی و محروم صالح آباد تربت جام در خراسان رضوی به کربلا و مشهد مقدس مشرف شده بودند به گفتگو پرداختیم که با هم مرور می کنیم.

نمایش حفظ وحدت و امنیت ملی و اسلامی با زیارت اهل بیت(ع)
مولوی روستای «میخک» صالح آباد با اشاره به اهداف این سفر زیارتی گفت: هدف و انگیزه ما از این سفر پیاده زیارتی به کربلا و مشهد ، نمایش حفظ وحدت وامنیت ملی و اسلامی است و می خواهیم با این سنت حسنه  زیارت اهل بیت (ع) پیغمبر ، دشمنان اسلام و مسلمین بویژه آمریکا و انگلیس و داعشی ها و تکفیری ها که زائیده تفکرات مسموم آنهاست بفهمانیم که ما درکنار برادران شیعه یکدل و یکصدا درمقابل آنها ایستاده ایم تا کسی به خیال خام خود فکر تجاوز به میهن جمهوری اسلامی ایران را در سر نپروراند.
 
کربلایی مولوی«احمد برخوردار تیموری» با بیان این مطلب که در طول مسیر هرگز از مسایلی چون سردی و گرمی ، خستگی و دوری راه لحظه ای پشیمان نشده و نخواهیم شد افزود: ما اهل سنت معتقدیم که ائمه (ع) نوه ها و پاره های تن پیامبر اسلام (ص) است و این زیارت معنوی با پای پیاده ، وظیفه ای انسانی و در واقع کمترین کاری است که افتخارش نصیب ما شده است .

وی خاطرنشان کرد : عزت و شرف و حیثیت ما مسلمانان چه شیعه و چه سنی هر چه داریم از لطف و عنایت اهل بیت (ع) است و سلامتی ، امنیت و حفظ ارزش های اسلامی را مرهون و مدیون نگاه با برکت آنان هستیم و لذا نباید از زیارت آنان غافل شویم.

به این حرکت ولایی افتخار و می بالیم که کربلایی هستیم
دهیار روستای «حاجی آباد» صالح آباد هم از احساس خود در مسیر هشتاد و پنج کیلومتری نجف تا کربلا گفت: حال و هوای آنجا واقعاً وصف ناشدنی است باید با چشم دل دید نه با چشم سر ،  انسان های عاشقی را دیدم که فرسنگ ها نه برای پول و مقام ، نه برای شهرت و یا چیز دیگر راهی حرم عشق بودند ما همچنین با جان ودل لذت معنوی رابطه عاشق و معشوق و مرید و مراد را احساس  و بر انجام این حرکت ولایی افتخار کرده و بر خود می بالیم که کربلایی شدیم.

کربلایی «احمدرضا حسن زاده حاجی آبادی» افزود : اهل تسنن واقعاً به اهل بیت پیامبر (ص) اعتقاد راسخ دارند و این ایمان قلبی آنان چه در موقع بدرقه ، استقبال و زمان تشرف به حرم ملکوتی ائمه (ع) برمن مشخص و عیان شد به طوری که همه اهالی روستایمان پیر و جوان ، زن و مرد ، چه در ایران و چه در کشور عراق ، به ماتماس می گرفتند و عاجزانه التماس دعا می گفتند که ما مشکل داریم مریض داریم حاجت داریم دعامان کنید.

التفات و عنایت ربوبی ائمه (ع) باعث تداوم نظام است
وی خاطرنشان کرد : نرفته ها را یک دل و یک آرزوست، رفته ها را هزار دل و هزار آرزوست ، به همین خاطر از هم اکنون برای زیارت سال آینده لحظه شماری می کنم زیرا معتقدم که احترام و محبت به اهل بیت(ع) از سنن و فرایض مهم دینی بلکه سرمایه زندگی ، حلال مشکلات و باعث تجدید ایمان ماست و وحدت و امنیت و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل بیگانگان بسته به التفات و عنایت ربوبی ائمه (ع) است.

وی با محکوم کردن حرکت زشت قتل عام جمعی از زائران ایرانی و غیر ایرانی بدست تروریست های داعشی وهابی و تکفیری که اخیراً به شهادت رسانده افزود : این ها نه تنها مسلمان نیستند و از دین مبین اسلام بویی نبرده اند بلکه اصلاً بشر نیستند و از حیوان هم پست ترند و به هیچ کس حتی به خودشان رحم نمی کنند .  

وی به مردم توصیه کرد : فریب افراد تندرو را نخورند و به وجدان بیدار و آگاه خود  مراجعه کنند و از همه مهمتر زائران حسینی و رضوی باید این حماسه حسینی و رضوی را حفظ و به یکدیگر انتقال داده و اطلاع رسانی کنند تا نسل به نسل به ویژه به جوانان منتقل شود ومورد غفلت واقع نشوند .

مظلومیت ، آزادگی و... اهل بیت (ع) را را با جان و دل حس کردیم
دهیار روستای «کال سرخ» هم از احساس خود در زمان زیارت گفت: در عالم خواب هم به خود نمی دیدم که روزی به زیارت سرور و سالار شهیدان و سرور جوانان اهل بهشت نائل شویم و وقتی که در مقابل صحن و سرای امام حسین(ع) و برادرش حضرت عباس(ع) قرار گرفتم مظلومیت ، آزادگی ، بزرگی ، عظمت ، استقامت و صداقت آنان را با جان و دل حس کردیم .  

کربلایی «یادگار نعمتی فر» معتقد است : پیامبران و ائمه معصوم (ع) برای احیا و تداوم دین اسلام زجرها و رنج ها کشیده و خون دل ها خورده اند که وظیفه ماست که با رفتن به زیارت دردانه های پیامبر اسلام (ص) ، مقام والایشان را تکریم و تعظیم ، و قلب نازنین پیامبر(ص) را شاد و خشنود کنیم .

وی به حاجت های خود اشاره کرد و افزود : نابودی دشمنان اسلام و مسلمین و حفظ بقای جمهوری اسلامی و سلامتی مقام معظم رهبری و فرج امام زمان (عج) و سپس طلب شفاعت در روز قیامت و طلب عافیت برای مریضان از جمله حاجت هایی بود که در سفر زیارتی کربلای معلی و مشهدالرضا استمداد کردیم .

آتش عشق حسینی و رضوی هر ساله افزونتر می شود
 وی از خدمات رسانی و برخورد شایسته مردم و مسئوولان بویژه خیران و خادمان مسیر کربلا وآستان قدس رضوی و تمام نهادهایی که در موکب های بین راهی و حرم های مطهر که به نحو شایسته ای از زوار پذیرایی و استقبال کردند تشکر کرد و تصریح کرد : آتش عشق حسینی و رضوی سال به سال افزونتر و شعله ورتر از قبل می شود به طوری که روستای ما که همه اهل تسنن هستند برحال من و سایر زوار غبطه می خوردند و گلایه می کردندکه چرا ما را هم برای ثبت نام و تشرف خبر نکردید .  

بیش از 100 زائر شیعه و سنی به پابوسی امام مهربانی مشرف شدند
درادامه بخشدار صالح آباد با قدردانی از این حرکت خداپسندانه زائران شیعه و سنی منطقه گفت : امسال هم مانند سال های گذشته 4 کاروان شیعه «400 نفری» و یک کاروان اهل تسنن «80 نفری» با پای پیاده راهی مشهدالرضا شده اند که در مجموع با کاروان های سواره بیش از هزار نفر به زیارت امام رئوف  (ع) مشرف شدند.

«حسن زنگویی زوزنی» افزود : علاوه بر کاروان های شیعه ، یک کاروان از برادران اهل تسنن منطقه صالح آباد هم به کربلای معلی مشرف شدند و جالب است که بدانید سال به سال هم بر تعداد آمار این کاروان یان اضافه می شود و حتی برادران اهل سنت عنوان می کنند که از همین الان  گروه های زیادی اعلام آمادگی کرده اند تا سال آینده پرشورتر و بیشتر در این حماسه حسینی شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد : زائران اهل سنت منطقه صالح آباد با حضور در حرم مطهر رضوي علاوه بر زيارت روضه منوره ، در برنامه های آستان قدس رضوی از جمله سخنرانی چند تن از علمای اهل سنت و آيت ا... رئيسي و استاندار که در حرم مطهر برگزار شد شرکت کردند.

مهدی حسینی- ابوالحسن صاحبی/تابناك رضوي
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار