امام جمعه تربت جام در مراسم استقبال از زائران پیاده «حرم تا حرم»؛
امام جمعه تربت جام در مراسم استقبال از زائران پیاده «حرم تا حرم» بیان داشت: حرارت محبت و مودت ائمه اطهار(ع) هرگز خاموش شدنی نیست.
کد خبر: ۳۳۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 03 December 2016
 به گزارش تابناك رضوي، استقبال 27 زائر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) از«حرم رضوی تا حرم حسینی» بخش نصرآباد تربت جام در حالی انجام شد که تاکنون 120 زائر و سبقه ی 16 ساله دارد و همه ساله بیش از 90 روز به عشق ائمه اطهار(ع) 72 روز این مسیر را نه با پای پیاده، بلکه با پای دل و حرارت و مُحبّت نبوی، علوی، حسینی، فاطمی و رضوی طی می نمایند.

در این آیین با شکوه که با حضور امام جمعه شهرستان، معاون فرماندار، مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی، بسیجیان در روستای رباط سمنگان برگزار شد مردم  ولایتمدار بخش بالاجام با قربانی کردن، شعار«لبیک یا حسین»، «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» گویان در میان دود اسپند از زوارحسینی استقبال گرم و بی نظیری داشتند.
محفل با بیش از سه هزار جامانده پیاده روی اربعین به اجتماع عظیم شور و شعور حسینی تبلور یافت و نسل جدید هم در این آیین باشکوه با تأسی از سیره ومنش حسینی و زینبی که سینه به سینه به آنان منتقل شده بود، سنگ تمام گذاشتند یک صدا بر ارزش های انقلابی و حمایت از ولی زمان تأکید داشتند و در روز جمعه به یاد یوسف زهرا(س) شاخه برگ های گل یاس را تقدیم پدران ، برادران و همشهریان  زائر خود کردند و درغربت و اسیری زینب کبری(س) و طفلان اشک ماتم ریختند.

درآستانه ماه ربیع الاول هنوز پرچم های مشکی در کوچه ، سر در خانه ها و تکایا در باهمنوایی وهمدردی شهادت  جمعی از هم وطنانمان در حمله تروریستی حله عراق و مسافران حادثه دو قطار اهتزار داشت و تصاویر 22 شهید ، 2 آزاده و ده ها جانباز که نشانی از لیاقت و مدالی بر سینه ستبر مردم این دیار دارد زائران با عطر افشانی و گلباران مزارشهدای روستا بار دیگر با آرمان های امام و رهبری و این اسطوره های ایثار و مقاومت  تجدید میثاق کردند.

حرارت محبت ائمه اطهار(ع) هرگز خاموش شدنی نیست
امام جمعه تربت جام  درآیین تجلیل از 27 زائر بسیجی کاروان پیاده «حرم تا حرم» روستای رباط سمنگان بالاجام طی سخنان کوتاه با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) گفت:خدای متعال در قلب های مومنین حرارتی از محبت امام حسین (ع) و ائمه عصمت طهارت (ع) قرار داده که این مودت هرگز خاموش شدنی نیست.

 حجت الاسلام دکتر جواد طاهری با اشاره به این که  برخی فکر می کردند امام حسین (ع) را از جلوه پای یزید بردارند دنیا پرستی آنان امن می شود افزود: شور وعشق ابا عبدالله الحسین(ع) نشان می دهد دنیا برای مستکبرین ناامن تر و روز به روز بر آگاهی، دینداری، شجاعت و شهامت مردم  در سراسر عالم افزوده می شود.

امروز آماده حمایت از جبهه حسین(ع) بر ضد یزیدیان زمان هستیم
وی تصریح کرد: شور آن امام همام بیش از 20 میلیون از اقصی نقاط عالم را به کربلا رهسپار کرد  و 5/3 میلیون زائر را با پای پیاده و سواره به مشهدالرضا کشاند و این راهپیمایی 72 روزه  که آروزی همه ماست این عزیزان به نمایندگی از خیل عظیم مشتاقان توفیق پیدا کرده و به عشق ائمه اطهار (ع) سختی های راه را تحمل کردند و رفتند که بگویند یا حسین(ع) ما با توهستیم و برحمایت از جبهه تو بر ضد یزیدیان زمان آمده ایم.
وی با اشاره به تقدیم 22 شهید روستای رباط سمنگان خاطرنشان کرد: در میان انبوه مشکلات این کشور به خاطر راهی که شهدای والامقام رفتند توفیق زیارت امام حسین(ع) شامل حال این مردم شد و دروازه های کشورعراق بر روی ما باز شد.

راه حسین(ع) تا ظهور بقیه الله العظم (عج) با استقامت بیشتر ادامه دارد
امام جمعه تربت جام بیان داشت: امروز که رزمندگان اسلام در جبهه های مقاومت سوریه بر ضد داعشی می جنگد و در بیخ گوش اسرائیل حزب الله لبنان عامل ناامنی مدعیان کدخدایی دنیا یعنی اسرائیل است و یا مردم فقیر و ستمدیده یمن گوش به فرمان امام خامنه ای عزیز پوزه آل سعود را به خاک بمالد این ها همه از برکت خون های شهدای شماست در حالی که چه کسی فکرش را می کرد.
طاهری عنوان کرد:  این 27 زائر معطر به بوی علوی، حسینی و رضوی ادامه دهنده همان شهدایی هستند که از همین محله و کوچه ها عازم جبهه های حق علیه باطل شدند واز همین اجتماعات مدافعان حرم می روند واز حرم بی بی زینب کبری(س) جانانه دفاع می کنند.
 
وی تأکید کرد: حسین جان امروز در جمع کسانی که به زیارت زائرین تو آمده اند دوباره اعلام می کنیم با همین حرارات و شوق وصف ناشدنی که در دل ها ایجاد کردی راهت را تا ظهور بقیه الله العظم (عج) با استقامت بیشتر ادامه خواهیم داد.
گفتنی است؛ از 27 زائر تربت جامی که با کاروان پیاده انصارالحسین(ع) 72 روز مسیر «حرم رضوی تا حرم حسینی» را پیمودند طی آیینی با شکوه با حضورامام جمعه شهرستان،معاون فرماندار،مسئولان اجرایی،نظامی،انتظامی و بسیجیان تجلیل و مورد استقبال گرم مردم روستای رباط سمنگان قرارگرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار