رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از اجرای طرح «نذر فرهنگی» در فرهنگسراهای مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 05 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، فاطمه سلیمی بیان کرد: این طرح به منظور آموزش شهروندان مشهدی در زمینه‌های مختلف به خصوص افزایش کارآمدی و توانمندی شهروندان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت در راستای آموزش مهارت‌های مرتبط با کسب و کار برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این طرح در قالب آموزش برنامه‌های محوری در بیش از ۱۰۰ رشته برگزار می‌شود؛ افزود: به‌طور متوسط زمان برنامه آموزشی هر رشته بین ۱۰ تا ۱۸ جلسه ۲ ساعته است.
سلیمی با اشاره به اینکه طرح «نذر فرهنگی» به ‌صورت رایگان در کلیه فرهنگسراهای سطح شهر برگزار می‌شود؛ گفت:  مخاطبان این طرح افراد بی‌بضاعت و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مراکز خیریه هستند و حتی کسانی که کم‌درآمد و نیازمند هستند اما تحت پوشش نیستند اگر از طرف امام جماعت مسجد محل سکونت خود معرفی ‌شوند نیز می‌توانند از خدمات این طرح بهر‌ه‌مند شوند.
رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه از مجموع مخاطبان طرح «نذر فرهنگی» ۸۰ درصد خانم و ۲۰ درصد آقا هستند، بیان کرد: اولویت اصلی آموزش‌های مهارت‌محورِ اشتغال بانوان نیازمند و زنان سرپرست خانوار است و آموزش‌دیدگان می‌توانند محصولات تولید شده خود را در جشنواره‌های فرهنگسراهای مشهد به‌فروش برسانند.
وی افزود: البته در این طرح محدودیت سنی برای مخاطبان نداریم و مخاطب سنی طرح «نذر فرهنگی» گروه‌های سنی کودک تا بزرگسال را شامل می‌شود.
سلیمی با بیان اینکه طرح «نذر فرهنگی» هیچگونه هزینه مالی‌ای نداشته است؛ گفت: معتقدم کار فرهنگی نیازمند هزینه کلان نیست، بلکه ایده خلاقانه می‌خواهد؛ در این طرح از کمترین امکانات، بیشترین بهره‌برداری صورت گرفته است.
وی افزود: تمامی برنامه‌های اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در طول سال با عنوان «سُها» در قالب بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی در بخش‌های مهارتی و فرهنگ عمومی، همایش‌های کاربردی، اردوهای آموزشی، جشنواره‌های فروش و ... برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در میان دوره‌های آموزشی در طرح «نذر فرهنگی» بیشترین استقبال مخاطبان از دوره‌های خیاطی و دوخت کاربردی حجاب بوده است؛ خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا با تولید آموزش، طراحی، دوخت و تولید البسه اسلامی آن را جایگزین نوع غربی آن کرده و استفاده‌اش را در میان مردم ترویج دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار