اولين سمينار سلول‌هاي بنيادي مهندسي بافت و پزشكي بازساختي در ترميم استخوان و مفصل به ميزباني مركز تحقيقات ارتوپدي دانشگاه علوم پزشكي مشهد طي روزهاي 24 و 25 آذرماه دربيمارستان قايم مشهد برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 13 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، دكتر علي مرادي، مهندس بافت و دبير علمي سمينار سلول‌هاي بنيادي مهندسي بافت و پزشكي  بازساختي در ترميم استخوان و مفصل، صبح امروز در نشست خبري كه در مركز تحقيقات ارتوپدي بيمارستان قائم مشهد برگزار شد، گفت: محورهاي برگزاري اين سمينار، مهندسي بافت، جراحي ارتوپدي ،مهندسي بيومتريال، مهندسي بيومكانيك، مهندسي پزشكي، علوم سلولي كاربردي است.
مرادي با بيان اينكه اين سمينار در راستاي كارگروه سلول‌هاي بنيادي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري  برگزار مي‌شود، افزود: در روز اول برگزاري اين سمينار، دكتر امير علي حميدي، دبير ستاد سلول‌هاي بنيادي از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري سخنراني خواهند داشت.
دبير علمي سمينار گفت: طي دو روز برگزاري اين سمينار، نشست‌هاي تخصصي پژوهشگران و دانشمندان رشته‌هاي غضروف و استخوان برگزار مي‌شود و انديشمندان همه رشته‌هاي مرتبط، به سخنراني و تبادل نظر مي‌پردازند.
مرادي گفت: در روز اول سمينار، مشكلات غضروفي و روش‌هاي پيشرفته درماني و چشم اندازهاي آن مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در روز دوم، مشكلات فني و بازاريابي و قانوني و شرعي ايمپلنت‌ها  و همه  دغدغه‌هايي كه پژوهشگران  و جراحان بخش هاي مختلف و مرتبط دارند ، بررسي مي‌شود.
وي افزود: همه جراحان و متخصصان رشته‌هاي  مرتبط و مختلف كه دغدغه‌هاي بخش غضروف و استخوان را دارند در اين سمينار، شركت مي‌كنند  تا به نتايج  قابل استفاده و كاربردي براي بيماران ارتوپدي، دست يابند.
مرادي اظهار اميداوراي كرد: از جمله نتايج اين سمينار اين است كه همه جراحان بخش غضروف و استخوان به محصولاتي قابل استفاده در غضروف كه جايگزين استخوان باشد برسند، كه جمع آراء متخصصين و جراحان ارتوپدي  و رضايت بيماران را تامين كند.
دبير علمي سمينار با بيان اينكه تيم اعضاي مركز تحقيقتات ارتوپدي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، از لحاظ تخصص‌هاي مرتبط  با ارتوپدي  متنوع است  و داراي تيم جامع و كاملي است، گفت: مركز ارتوپدي مشهد ازسال 88 آغاز به كار كرده و در سال 91 موافقت اصولي را دريافت كرده است.
مرادي درادامه به بيان مشكلات بخش ارتوپدي پرداخت و افزود: از جمله مشكلات  پژوهش‌هاي بخش ارتوپدي اين است كه چنين محصولات پ‍ژوهشي كه به‌عنوان يك فرآورده انساني مورد استفاده قرار مي‌گيرند  به شدت گران هستند و گراني اين محصولات به خاطر گراني مواد مصرفي  و تجهيزات و آزمايشگاهي  مي‌باشد.
وي  افزود: بين متخصصين باليني و متخصصين غير باليني فاصله وجود دارد و اين فاصله بين دانشگاه و صنعت در حوزه ارتوپدي نيز وجود دارد كه در حقيقت اين سمينار براي برقراري اين  رابطه  بين علم و صنعت است تا به نتايج و محصولات ارتوپدي و كاربردي براي معالجه بيماران برسيم.
مرادي گفت: مركز تحقيقات ارتوپدي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با دانشگاه‌هاي معتبر داخلي و مراكز علم و فناوري تفاهم نامه‌هايي دارد و با اينكه رشته ارتوپدي از جمله رشته‌هاي نوخاسته‌اي در علم پزشكي ايران مي باشد، اما تاكنون در عرصه‌هاي بين‌المللي دستاوردهاي خوبي را كسب كرده است.
دكترسيد علي موسوي، فلوشيب و مهندس پزشكي و دبيراجرايي سمينار گفت: مركز ارتوپدي مشهد  صرفا به دنبال چاپ مقالات علمي نيست، بلكه درتلاش است با حضور و همكاري همه اعضا كه از دانشمندان و متخصصان رشته‌هاي مختلف هستند، نيازهاي جامعه را در بخش ارتوپدي برطرف كند.
موسوي افزود: از جمله حاميان سمينار، مركز علمي و فناوري رياست جمهوري است و اين سمينار با همكاري دانشگاه فردوسي مشهد، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشكي ارتش جمهوري اسلامي ايران و ستاد توسعه و فناوري‌هاي سلول بنيادي و دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار مي شود.
وي گفت: اين سميناردر تالار چمران بيمارستان قائم برگزار مي‌شود و دبيرخانه سمينار، پيش بيني 120مهمان را دارد، همچنين براي شركت كنندگان و سخنرانان نيز داراي امتياز بازآموزي پيش‌بيني شده است.
شايان ذكر است، دانشگاه علوم پزشكي مشهد 45 مركزتحقيقاتي در رشته‌هاي مختلف را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار