رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: قیمت نخودچی، فندق و بادام هندی افزایش ۱۰۰ درصدی دارد و البته علت این موضوع ممنوع‌شدن واردات بادام هندی و کمبود نخودچی و فندق و ارتباطی به شب یلدا ندارد.
کد خبر: ۳۴۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 19 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، علیرضا ارزانی‌ممقانی اظهار داشت: در آستانه شب یلدا فعالیت واحدهای موقت و غیرمجاز عرضه و فروش آجیل غیراستاندارد، پرنمک و فاقد کیفیت مطلوب که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد آغاز شده و از مردم درخواست داریم تا در جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان خریدهای خود را از واحدهای مجاز عرضه آجیل و خشکبار انجام دهند.

وی افزود: آجیل و خشکبار جزو آن دسته از محصولاتی است که به فرآوری نیاز دارد، امری که زمان‌بر است و مراجعات بالای مردم در ساعات و دقایق پایانی یک مناسبت خاص مانند شب یلدا، سبب کمبود آجیل فرآوری شده می‌شود و از مردم درخواست داریم تا در چنین ایامی مدیریت در زمان خرید داشته باشند و این کار را به لحظه آخر موکول نکنند تا بتوانیم در یک بازه زمانی مدیریت شده خدمتی مناسب در بحث عرضه انواع آجیل و خشکبار داشته باشیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با بیان اینکه بازار آجیل و خشکبار هنوز رونق چندانی به خود نگرفته و هم‌اکنون این بازار کم‌رونق است، خاطرنشان کرد: کمبودی در اقلام مختلف آجیل و خشکبار در بازار وجود ندارد و باوجود افزایش قیمت آن در سال‌های قبل، امسال شاهد تعادل قیمت‌ها هستیم و برای شب یلدا بیش از 100 تن انواع آجیل و خشکبار مورد نیاز مردم تأمین شده است.

ارزانی‌ممقانی با بیان اینکه فقط در سه قلم نخودچی، فندق و بادام هندی افزایش 100 درصدی قیمت وجود دارد، تصریح کرد؛ علت این موضوع ممنوع شدن واردات بادام هندی و کمبود نخودچی و فندق است که البته این موضوع ارتباطی به شب یلدا ندارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 80 واحد دارای پروانه زیرپوشش این اتحادیه هستند و 400 واحد دیگر در مراحل مختلف صدور پروانه قرار دارند، تأکید کرد: برخورد قاطع با واحدهای غیرمجاز انجام می‌شود و در این زمینه نیازمند کمک و همکاری بیش از پیش پلیس و مردم در دو امر اطلاع‌رسانی و برخورد به‌موقع هستیم.

منبع: تسنيم
برچسب ها: شب يلدا ، قيمت آجيل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار