تجمع شورای هماهنگی حزب الله امروز در مشهد در نزدیکی کنسولگری ترکیه در خیابان خیام مشهد در حالی برگزار شد که تجمع کنندگان در بیانیه ای خواستار اخراج سفیر ترکیه شدند.
کد خبر: ۳۴۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 19 December 2016
به گزارش تابناک رضوی در این بیانیه که دقایقی پیش در جمع تجمع کنندگان  مقابل مسجد قباي مشهد و در نزدیکی کنسولگری ترکیه که تحت تدابیر شدید پلیس و نیروهای امنیتی بود، قرائت شد  آمده است : « اعتراض و تجمع دوگانه‎ی ترک های سلفی و ترک های ملی گرا در مقابل سفارت ایران در ترکیه محکوم است و ما معتقدیم ظلم و شر جهانی، آمریکای خیانتکار است که با همکاری با ترکیه، عربستان و اردن می کوشد از اسرائیل غاصب دفاع کرده و با جنگ های نیابتی، منطقه را به تجزیه بکشاند.»
 

 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
بیانیه تجمع کنندگان مقابل کنسولگری ترکیه در مشهد مقدس

بی تردید ترکیه از کشورهای اسلامی است که در آینده نزدیک دچار تحول و دگرگونی خواهد شد.

از آنجا که این تحول به سوی حاکمیت اسلامگراها ناشی از انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی منطقه خواهد بود، گروه های مختلف سیاسی از احزاب تا گروه های اسلامی تلاش دارند بازیگر نقش اصلی آن باشند.
از اینرو مخالفت های آنان با گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه با حمایت از گروه های جهادی از جمله اخوان المسلمین و همچنین حمایت از گروه های تکفیری از جمله داعش شکل گرفته است.

در این میان، حزب حاکم اعتدال و توسعه که علاوه بر بازی در هر دو نقش، سعی می کند نیم نگاهی به عثمانی گری جدید نیز داشته باشد.
از اینرو اعتراض کنونی گرچه در چارچوب یکی از مدل های سه گانه فوق یا ترکیبی از آنان است و همگی برای گسترش نقش خود در ترکیه اسلامی قابل تعریف است، اما توهین آن ها به رهبری انقلاب اسلامی و ظالم نامیدن مسئولین و لقب عملکرد یزیدی به ایران در حلب نه تنها برخلاف واقعیت است بلکه با تحریک عثمانی گری جدید بوده و از نظر ما تجمع کنندگان، به شدت محکوم است.


از اینرو توجه همگان را به نکات زیر جلب مینماییم:

1-ترکیه برای گسترش نفوذ، بیداری اسلامی در سوریه را در چارچوب اخوانیزاسیون تعریف کرده با همکاری مرسی در مصر، این حرکت را بسوی عثمانی گری جدید پیش برد که اکنون در قالب جبهه النصره و ارتش آزاد، دنبال تصرف حلب بودند تا سوریه را در جبهه اخوانیزاسیون و نئوعثمانی قرار دهند که با آزادسازی حلب توسط جبهه مقاومت با شکست روبرو شدند.

لذا می خواهند با گسیل داشتن سلفی های ترکیه، ایران را متهم به کشتن غیرنظامیان در منطقه کنند تا حداقل شتاب نفوذ ایران را کم کنند.


2-ترکیه برای حفظ تمامیت ارضی خود از داعش حمایت کرد تا از طریق داعش به خود مختاری کردهای سوریه پایان داده و از طرف دیگر با از بین بردن کردهای ایزدی، جلوی اتحاد کردهای سوریه و عراق را گرفته و در نهایت از اتحاد آن ها با کردهای ترکیه جلوگیری کند که هم اکنون در جنگ موصل شاهد شکست این پروژه است.

از اینرو ملی گراهای ضد کرد ترکیه را برای متهم کردن ایران به دخالت در منطقه بویژه اتهام کشتار غیر نظامیان در حلب بسوی سفارت ایران گسیل داشته است.


3-ترکیه در آینده نزدیک با از دست دادن نفوذ خود در شمال سوریه و شمال عراق نه تنها شاهد مرگ عثمانی گری است بلکه باید شاهد خودمختاری اکراد خود نیز باشد.
از اینرو تلاش دارد نفوذ ایران را کاهش داده و جلوگیری نماید.

از اینرو اعتراض و تجمع دوگانه‎ی ترک های سلفی و ترک های ملی گرا در مقابل سفارت ایران در ترکیه محکوم است و ما معتقدیم ظلم و شر جهانی، آمریکای خیانتکار است که با همکاری با ترکیه، عربستان و اردن می کوشد از اسرائیل غاصب دفاع کرده و با جنگ های نیابتی، منطقه را به تجزیه بکشاند.

ما تجمع کنندگان بر همین اساس خواستار اخراج سفیر ترکیه می باشیم.
زیرا توهین صورت گرفته به ارزش های انقلاب اسلامی غیر قابل جبران است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
درود به شرف مردم مشهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
منظورت سفیره یا سرکنسولگری ؟چون این یارو هم قرار شد بره جای رفیق سعودیش..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار