بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است و با توجه به راه های ورود این ویروس به بدن دام از قبیل تنفس قطرات آلوده وخوردن علوفه آلوده می باشد این بیماری می تواند تا 100% گله را درگیر نماید .
کد خبر: ۳۴۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 20 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به این موضوع که بیماری تب برفکی همراه با تب شدید ( 40 تا 41 درجه سانتی گراد) و بی حالی و بی اشتهایی و علائم حاد کلینیکی همراه است گفت: این بیماری خسارت های شدیدی را از قبیل کاهش تولیدات دامی ( تولید شیر ، سقط جنین و..)  ، هزینه های کنترلی و درمانی می تواند در بر داشته باشد .
دکتر عیسی غیاث یزدی افزود:  ضد عفونی های دوره ای و مداوم تاسیسات وتجهیزات و البسه کارکنان وعوامل مستقر در واحد و  واکسیناسیون دام ها توسط پرسنل دامپزشکی از مهمترین روش های پیشگیری می باشد که در این راستا  تعداد 31هزار راس دام بزرگ یعنی بیش از 90% دام سنگین موجود در سطح شهرستان قزوین برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.
دکتر عیسی غیاث یزدی همچنین اظهار داشت : شهرستان قزوین دارای وسعت ، تعداد  و پراکندگی روستاها و دامداری های تحت پوشش در بخش های مرکزی ، الموت شرقی ، الموت غربی و طارم سفلی می باشد ولیکن با توجه به اهمیت موضوع،  طرحهای واکسیناسیون در برنامه کاری دامپزشکی قرار داشته است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار