کارشناس مسئول اداره مراقبت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مرگ و میر در مبتلایان به ویروس آنفلوانزا را یک در هزار اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 21 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، محمد نصر دادرس در همایش یکروزه بیماری آنفلوانزا ویژه مراقبان سلامت مدارس در شهرکرد با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که درمان ندارد، افزود: این بیماری هر لحظه تغییر می کند.
به گفته وی آنفلوانزا یک بیمار مشترک بین انسان و حیوان است که با ورود به بدن انسان تغییر کرده و به ویروس انسانی تبدیل می شود.
دادرس با تاکید بر پیشگیری به عنوان یکی از مهمترین اصول در زمینه مقابله با ویروس آنفلوانزا اظهار کرد: رعایت اصول بهداشتی از جمله شستن دست ها و رعایت بهداشت فردی از مهمترین راه های مقابله با بیماریهای واگیردار است.
وی افزود: هم اینک آنفلوانزای پرندگان در 10 استان کشور مشاهده و گزارش شده که با هماهنگی و نظارت سازمان دامپزشکی مرغ های بیمار و همچنین تخم مرغ های مشکوک معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.
دادرس یکی از علت های گران شدن مرغ و گوشت قرمز در برخی مناطق را وجود بیمارهای مشترک بین انسان و دام دانست که برای خارج شدن این حیوانات و پرندگان از چرخه غذایی معدوم سازی می شود.
همایش یکروزه آنفلوانزا به منظور شناخت و آشنایی مراقبان سلامت مدارس استان چهارمحال وبختیاری با بیماری آنفلوانزا، تشخیص، علائم بالینی و درمان آنفلوانزای انسانی و حیوانی و روش های پیشگیری و کنترل بیماری، اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری و اصول کنترل عفونت در بیمارستان ها و اقدامات مداخله ای بهداشتی در مواجهه با آنفلوانزای انسانی و پرندگان در شهرکرد برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار