مسئول مرکز علمی و پژوهشی سپاه روح‌اله؛
تابناک مرکزی: مجتبی صدیقی با بیان اینکه طراحی استکبار جهانی تاکید داشت انقلاب اسلامی باید از درون با فتنه انگیزی مهار شود. لذا آقایان در یک پازل بازی کردند که بخشی از راهبرد نظام استکبار علیه انقلاب اسلامی است و انتخابات تنها یک بهانه بود گفت: معتقدم خیزش مردمی 9 دی کاری جهادی بود که برای دفاع از انقلاب صورت گرفت و ارزش کار مردم در 9 دی مشابه ارزش کار کسانی است که در دفاع مقدس شرکت داشتند.
کد خبر: ۳۵۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 28 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مجتبی صدیقی مسئول مرکز علمی و پژوهشی سپاه روح‌اله در نشست تبیین جریان فتنه ۸۸ و حماسه ۹دی که در دفتر سایت خبری تابناک مرکزی برگزار شد با اشاره به مفهوم فتنه اظهار داشت: فتنه یعنی حق و باطل به گونه ای ممزوج و آمیخته شود که حق از باطل قابل تشخیص نباشد. بنا به فرموده ی اهل بیت (علیهم السلام) در آخر الزمان ایمان مومنین با فتنه ها آزموده می شود تا خالص از ناخالص جدا و تکلیف جبهه ی حق جهت رویارویی نهایی مشخص گردد.

وی با بیان ابعاد گسترده ی فتنه ی سال 88 بیان داشت: نباید این فتنه را در قالب یک حادثه در داخل کشور دانست و آن را تا این حد کوچک انگاشت. بلکه این فتنه به معنای رویارویی و یک طراحی راهبردی در طی سال های متمادی علیه انقلاب اسلامی است که در سال 88 یک تکه از این پازل بزرگ نمایش داده شد. لذا اگر این فتنه را از فتنه ای که درست یک سال بعد در سوریه شروع شد جدا و نامرتبط بدانیم اشتباه کرده ایم. به همین خاطر باید گفت که علت بسیاری از مقاومت ها و عدم پذیرش ها از تحلیل و روشنگری های درست، تحلیل بسیار خرد و کوچک از فتنه است.

صدیقی با تحلیل وضعیت انقلاب اسلامی در سال 1388 گفت: با تحلیل اوضاع و شرایط داخلی و خارجی می توان گفت که انقلاب اسلامی در سال 1388 در شرایط قرار داشت که جایگاه فتنه در آن بسیار واضح، گویا و روشن است. چرا که انقلاب اسلامی در این سال به لحاظ مولفه های درونی قدرت از جمله نظامی، سیاسی، اجتماعی، انسجام ملی و... در یک وضعیت جهش قرارگرفته بود.

انتخابات بهانه بود؛ هدف فتنه 88 ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران بود/ حماسه نهم دی ماه کاری جهادی و مشابه دفاع مقدس بود

وی ادامه داد: زمزمه های بیداری اسلامی در کل جهان اسلامی به گوش می رسید و انقلاب اسلامی یک بار دیگر مرزهای منطقه را به صورت ویژه در نوردیده بود و پیروان اهل بیت در سوریه و عراق و لبنان را که مدت ها از یکدیگر فاصله داشته اند به یکدیگر وصل کرده بود و حرکتی آرمان خواهانه و به اصلاح حرکت بیداری اسلامی همراهی ویژه ای با انقلاب اسلامی ایران داشت که در منطقه غرب آسیا شکست های پی در پی به نظام استکبار وارد می کرد.

فرمانده سابق ناحیه ی دانشجویی سپاه روح ا... با اشاره به طراحی های راهبردی نظام استکباری علیه انقلاب اسلامی بیان داشت: طراحی استکبار جهانی چند راهبرد ویژه در رویارویی با انقلاب اسلامی در درون خود دارد که از آن جمله انقلاب اسلامی باید از درون با فتنه انگیزی مهار شود. لذا کوچک کردن مساله فتنه و دعوای سیاسی دانستن آن از این جهت اعتراض است که آقایان در یک پازل بازی کردند که بخشی از راهبرد نظام استکبار علیه انقلاب اسلامی است و انتخابات تنها یک بهانه بود.

وی افزود: در ابعاد منطقه ای بیداری اسلامی به صورت بالقوه در حال شکل گیری است که نظام استکبار آن را رصد کرده است. مساله ی کشور سوریه است که بلافاصله بعد از فتنه ی 88 آن را شروع کردند و قرار بر این بود که مولفه هایی که نظام استکبار به چالش کشیده است در درون خودشان درگیر نماید.

صدیقی در مواجهه با این سخن که خیزش مردمی 9 دی به علت هتک حرمت روز عاشورا در سال 1388 بود، تصریح کرد: از این جهت این سخن درست که اتفاقا ضربه ی نهایی و تیر خلاص را وجود مقدس اباعبدا...الحسین به فتنه زد. چرا که چهره ی واقعی فتنه گران برای آخرین افرادی که تا آن لحظه شک داشتند با مشاهده ی اتفاقات روز عاشورا در سال 88 آشکار شد. و ما به خود می بالیم که فرهنگ و عقیده ای داریم که روزی مثل عاشورا، نام و پرچم اباعبدا...الحسین چهره ی مزورانه ی فتنه گران را مشخص کرد.

انتخابات بهانه بود؛ هدف فتنه 88 ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران بود/ حماسه نهم دی ماه کاری جهادی و مشابه دفاع مقدس بود

وی با اشاره به راه تبیین فتنه در این رابطه افزود: ما باید بتوانیم جریان فتنه را تبیین نموده و در چارچوب رویارویی دو جبهه ی اصلی جهان یعنی حق که مصداق آن جمهوری اسلامی و باطل که مصداق آن آمریکا و نظام استکباری است و در طول تاریخ همیشه این دوجبهه با یکدیگر درگیر بوده اند تبیین نماییم. و ماهیت فتنه را برای جوانان مشخص نماییم. معتقدم خیزش مردمی 9 دی کاری جهادی بود که برای دفاع از انقلاب صورت گرفت و ارزش کار مردم در 9 دی مشابه ارزش کار کسانی است که در دفاع مقدس شرکت داشتند.

صدیقی با تاکید بر لزوم عبرت گرفتن از فتنه ی 88 و مقابله ی با پروژه ی نفوذ، بیان داشت: در رابطه با فتنه ی 88 شاید نتوان کاری جز عبرت گرفتن از آن انجام داد. اما باید تمهیداتی پیش بینی کرد که با چالش هایی مثل فتنه ی 88 مواجه نشویم. قطعا دشمن از هر فرصتی استفاده می کند تا فتنه انگیزی نماید و ضربه ای وارد کند. آن چه دشمن در حال حاضر در نظر دارد استفاده از نفوذی هاست تا فتنه را پیش ببرند. لذا باید به مردم بصیرت و آگاهی داد تا جایی که مردم باید انتخاب نمایند، انتخابی آگاهانه داشته باشند. چرا که اگر نماینده ی مجلس، رئیس جمهور و... درست انتخاب شوند از بسیاری از فتنه ها و اتفاقات جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات درون جبهه ی نیرو های انقلابی تاکید کرد: یکی از مشکلات نیروهای انقلاب در سال 88 این بود که نتوانستند در مقابل جبهه ی استکبار جبهه ای متحد تشکیل دهند و همانند دوران دفاع مقدس هماهنگ عمل کنند. لذا باید با یک جبهه ی رسانه ای قدرتمند به مردم بصیرت داد و به آنان در انتخاب صحیح کمک کرد.

وی در این رابطه افزود: نقطه ی آسیب اصلی در رویارویی با فتنه اختلاف درونی در جبهه ی نیروهای ارزشی است. اگر اختلاف کنار نرود، سنت امداد الهی اتفاق نخواهد افتاد. برای اتفاق افتادن سنت امداد الهی باید مومنین اختلاف را کنار بگذارند. لذا درک مساله ی اختلاف برای تشکیل جبهه ای قدرتمند لازم است.

صدیقی با نفی محافظه کاری توسط برخی نیروهای ارزشی افزود: به فرموده ی رهبری محافظه کاری قتلگاه انقلاب است. در حوادث مختلف اگر در مورد آقای بزرگی که 5 سال پیش به راحتی صحبت نمیشد، صحبت می کردند خیلی مسائل اتفاق نمی افتاد. اگر حرف حق است باید با جدیت و جسارت مطرح کرد. آن چه در طی سال های گذشته ضربه زده است، محافظه کاری هایی بود که انجام شد و نیروهای انقلاب موضع جدی نگرفتند و برخی مردم را به انقلاب بدبین کردند.

وی با اشاره به نقش نیرو های ارزشی در ارتباط با خواص جامعه گفت: اتفاق بدی که در حال جریان است، این که برخی از خواص حق را، افرادی از جبهه ی مقابل دوره کرده اند. برخی از علمای بزرگ که در انقلابی بودن آن ها شکی نیست، جریانات فاسد کانالیزه کرده اند و مانع عمل و تشخیص به موقع آنان شده اند. در ایام فتنه نیز برخی از علمای قم به واسطه ی مانع شدن افراد در بین ایشان، موضع گیری به موقع نکردند. لذا باید این خواص را ضمن شناسایی، ارتباط مستمر با آن ها داشته باشیم.

صدیقی با تاکید بر نقش نیروهای انقلابی در مقابل جریان فتنه و آگاه سازی مردم بیان داشت: چون جریان فتنه به طور مداوم در حال تشکیک و تردید است نیروهای انقلاب باید به طور مستمر تبلیغ و تبیین و آگاه سازی نمایند. در این راستا فضای مجازی به عنوان یک فرصت در ضمن اینکه یک تهدید نیز محسوب می شود می تواند به عنوان یکی از ابزار های مهم مورد استفاده قرار گیرد و در آن ضمن تولید محتوا، در مقابل تشکیک های جبهه ی مقابل، تبیین صورت پذیرد. همچنین استفاده از فرصت تریبون های مثل مساجد به عنوان یک فرصت مهم در این رابطه می تواند بسیار موثر باشد.

وی در این رابطه افزود: تمام ابزار و امکانات مثل فضای مجازی و سایت های انقلابی، رسانه ی ملی، مساجد و ... باید به طور هماهنگ و جبهه ای متحد در این رابطه ورود کنند و به آگاه سازی و تبیین بپردازند. همچنین اگر بزرگانی در فضای انقلاب مورد کم توجهی قرار گرفته اند و حرف هایی برای گفتن دارند می توانند در تبیین جریانات و آگاهی مردم کمک نمایند.

مسئول مرکز علمی و پژوهشی سپاه روح‌اله با اشاره به دوقطبی سازی در جامعه افزود: تمدن غرب هویت خویش را بر مبنای تغییر تمدن اسلامی شکل داده است و روی دوقطبی سازی اصرار دارد. واقعیت عالم نیز دو قطبی رویارویی بین مستضعفین و مستکبرین است. در فضای سیاسی بخشی از دو قطبی سازی در سطح راهبردی توسط رهبری زده شده و نوبت نیروهای انقلاب است که در سطح عملیاتی در این مورد اقدام نمایند. لذا باید کوشید که دو قطبی با رویکرد در موضع ضعف قراردادن نیروهای انقلابی شکل نگیرد. و اگر با درایت و هوش در این زمینه عمل شود، حتی اگر دوقطبی ای شکل گرفت، می تواند به ضرر نیروهای انقلابی نباشد.

صدیقی در این رابطه افزود: نیروهای انقلاب مدعی مظلومیت، رنج دیدگی، ضدیت با ظلم، ضدیت با اشرافیت، ضدیت با فساد اقتصادی و روند هایی که مردم با آن مخالف هستند می باشند. لذا اگر درست و با نگاه انقلابی این مساله را ترسیم نماییم، در این رابطه با مشکلی موجه نخواهیم شد و در فرضی که در آینده دوقطبی شکل گیرد، مشکلی پیش نخواهد آمد؛ هرچند با توجه به ابزار های زیاد، کار تبلیغاتی گسترده و شیاد بودن جبهه ی استکبار، کار برای نیروهای انقلاب در این رابطه مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار