مسئولان استانی (کهگیلویه و بویراحمد )و کشوری باید با دیدن این تصاویر عرق شرم بریزند که اکنون با گذشت ۳۷ سال از فرمان تاریخی بنیان گذار انقلاب ، خانواده هایی هستند که در محرومترین نقاط کشور از داشتن سرپناه بی بهره اند.
کد خبر: ۳۵۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 01 January 2017
این چند روز ، شور متاثر از موضوع گورخواب ها و اتفاقات پس از انتشار وضعیت زندگی آن ها و اقداماتی که پس از انتشار این خبرها صورت گرفته ، بود. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعی بیش از گورخواب های مرکز کشور ، ذهن ها را به خود درگیر کرد و آن هام زندگی پر از مشقت یک روستایی است که در سرمای سوزان مناطق سردسیر به همراه خانواده خود در چادری زندگی می کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بخش پاتاوه با ۲۸ هزار نفر جمعیت یکی از بزرگترین بخش‌های محروم استان کهگیلویه وبویراحمد به شمار می‌آید و روستاهایی در آن وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی محروم هستند. در روستای گندی زار از توابع بخش پاتاوه خانواده ای با سه فرزند کوچک وجود دارند که بدون سرپناه شب های سرد زمستان را در چادر به سر می برند آن هم چادری که به لطف یکی از دلسوزان این خانواده برایشان تهیه شد.
خانواده بی بضاعت که توانایی مالی برای ساخت سرپناه برای خود را ندارند و همه زندگی خود را در یک چادر کوچک جا داده تا زمستان سرد را پشت سر بگذارند و کورسوی امیدی هم به نهادها و مسئولین دولتی دارند که به فریادشان برسد غافل از اینکه هیچ کس فریاد این خانواده محروم را نمی شوند.

امام خمینی (ره) فرمودند: همه محرومان باید خانه داشته باشند ، هیچکس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد . بر دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره ای بیندیشد و بر همه مردم است که در این مورد همکاری کنند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین اقدام اساسی در جهت احقاق حقوق محرومان انجام گرفت و در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸، اولین نهاد سازندگی برای رفع مشکل مسکن و تهیه سرپناه برای محرومان را با صدور یک فرمان تاریخی پایه گذاری کرد.

در پی فرمان امام خمینی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیست و پنجم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد. مهم ترین وظایف این سازمان عبارتند از ارائه طرحهای مورد نیاز برای ایجاد مسکن اقشار مستضعف ، انجام پروژه‌های کارشناسی درباره زمینهای روستایی ، کمک در جهت تامین مصالح ساختمانی و … . می باشد.
مسئولان استانی (کهگیلویه و بویراحمد )و کشوری باید با دیدن این تصاویر عرق شرم بریزند که اکنون با گذشت ۳۷ سال از فرمان تاریخی بنیان گذار انقلاب خانواده هایی هستند که در محرومترین نقاط کشور از داشتن سرپناه بی بهره اند و سکوت دستگاههای متولی در این قضایا جای سوال دارد به راستی چه کسی باید به فریاد این مردم محروم برسد خانواده ای که با داشتن سه فرزند کوچک و دستمزدی که از کارگری بدست می اورد نه تنها توانایی تکمیل خانه نیمه ساخت خود را ندارد بلکه در تامین هزینه های زندگیش هم مانده است به همین خاطر در این شب های سرد زمستان باید پذیرای سرمای استخوان سوزی باشد که بر درد فقر و درماندگیش می افزاید.این تصاویر ناراحت کننده و همزمان تصاویری که از گور خوابی کارتن خوابای نصیر آباد شهریار که در فضای مجاری منتشر میشوند تلنگری باشد بر مدیران نجومی بگیر و مسئولین کم کار که از خواب غفلت بیدار شوند و به یاری این مستضعفین بشتابند.

هر کدام از مخاطبینی که این تصاویر را مشاهده فرمودند و خواهان کمک به این خانواده محروم می باشند با شماره زیر جهت راهنمایی برای کمک تماس بگیرند ۰۹۱۷۵۱۵۵۲۳۸
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اینا از تنبلی است ومنتظر کمک دیگرانند ....مگه ۳۰ سال پیش خونه ها از آجر وسیمان بود ؟خود ما با گل وخشت خونه می ساختیم وخونه پدری من هنوز بعد از چهل ساز سر پاست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار