کد خبر: ۳۶۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 14 January 2017
به گزارش تابناک یزد،کاروان دوست داران محیط‌زیست طی سفر به نقاط مختلف ایران برای حمایت از گونه نادر یوزپلنگ آسیایی وارد میناب شدند.

‌مدیر کاروان حفاظت از محیط‌زیست فزود: هدف کاروان حمایت از گونه در  حال انقراض یوزپلنگ ایرانی در سراسر کشور است.

بهمن نجفی گفت: بازنشسته سازمان حفاظت محیط‌زیست است و به مدت هفت سال با هزینه شخصی به همراه خانواده خود با سفر به نقاط مختلف کشور مردم را با آسیب‌هایی که می‌تواند موجب به خطر افتادن حیات یوز شود آگاه می‌کنند.

مدیر کاروان حفاظت از یوز ایرانی تصریح کرد: این سفر از طبس آغاز و با حضور در شهرهای منتهی به قسمت‌های جنوبی کشور که زیستگاه کویری یوز محسوب می‌شود ادامه خواهد داشت.

نجفی با اشاره به کاهش یافتن تعداد زیستگاه‌های این‌گونه حفاظت‌شده، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود که با احترام به حریم حیوانات فرصت ادامه حیات را از آن‌ها نگیریم.

این فعال زیست‌محیطی بیان کرد: راه‌اندازی کاروان تبلیغی یوزپلنگ بسیار مؤثر است، زیرا آحاد مردم به‌ویژه رانندگان وقتی تصویر یوزپلنگ را بر روی خودرو می‌بینند به‌سوی ما می‌آیند و درباره یوزپلنگ سؤال می‌کنند که ما ضمن توضیح درباره ویژگی‌های این‌گونه در حال انقراض مردم را به حفاظت از این حیوان تشویق می‌کنیم.

وی اضافه کرد: حادترین مشکلی که بر سر راه یوزپلنگ ایرانی برای بقای نسل وجود دارد تصادفات جاده‌ای است که انتظار می‌رود رانندگان با مشاهده این حیوان بایستند و بگذارند تا از عرض جاده عبور کند.

نجفی تصریح کرد: تاکنون در جاده‌های کرمان، مهریز، بافق و شاهرود تعدادی ازاین‌گونه نادر آسیایی در تصادف با خودروها کشته شدند که به کار تبلیغاتی گسترده برای آگاهی مردم در جهت حفاظت از یوزپلنگ ایرانی نیاز است.

وی مسیر حرکت کاروان خود را از شهرستان طبس به سمت کرمان سپس چابهار و حرکت در حاشیه خلیج‌فارس تا جزیره کیش و از کیش به سمت یزد و در آخر برگشت به طبس عنوان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار