مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در شرایط بحران و کاهش منابع آبی استان نیازمند مدیریت منابع آبی در قالب کار تیمی و تخصصی با مشارکت همه مردم و مسئولان هستیم.
کد خبر: ۳۶۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به  نقل از خبرنگار مهر، رضا گروسی در همایش «بحران آب، پیامدها و تهدیدات اجتماعی» که روز سه شنبه با حضور مدیران دستگاههای اجرایی، کارشناسان آب و تشکل های دوستدار محیط زیست و منابع آبی دراستانداری برگزارشد اظهار داشت: برای مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه ای مدون و کار تیمی هستیم تا کارها به سرانجام و نتیجه برسد.

وی افزود: وقتی قرار شد در استان ۲۰ هزار هکتار آبیاری مدرن در بخش کشاورزی اجرا شود انتظار داشتیم این طرح به کاهش مصرف آب منجر شود اما آمارها نشان می دهد در کنار آبیاری نوین به افزایش سطح کشت هم اقدام شده است که تداوم این روند منطقی نیست.

گروسی بیان کرد: وقتی در شرایط بحرانی قرار داریم باید مشارکت مردم را بالا ببریم و این کار نیازمند همکاری رسانه هابویژه صدا وسیما برای فرهنگ سازی است.

اخطار در مدیریت منابع مالی کافی نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآورشد: در بحران آبی باید بپذیریم که فقط با اخطار دادن نمی توان امیدوار بود که کارها به سرانجام برسد و نیازمند اعمال قانونی، جدیت در کار و نظارت مستمر هستیم و باید از ظرفیت همه دستگاههای اجرایی نیز استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در مدیریت منابع آبی باید رعایت الگوی کشت، توسعه آبیاری مدرن، کاهش سطح کشت و مصرف آب، بهینه سازی امور، کنترل چاههای مجاز و مسدود شدن چاههای غیر مجاز جدی گرفته شود.

بیابانی شدن اراضی قزوین را جدی بگیریم

گروسی در ادامه به افزایش اراضی بیابانی در استان اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش مناطق بیابانی استان از چالش های جدی در استان است که این موضوع را در کنار تغییر اقلیم و کاهش بارندگی ها جدی بگیریم و باور کنیم دشت در مسیر بحرانی قرار دارد و اگر حتی یک روز را از دست بدهیم آسیب های فراوانی را متحمل خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآورشد: با مدیریت مصرف آب و جلب مشارکت مردم می توانیم بخشی از بحران را پشت سر بگذاریم و از منابع آبی خود صیانت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار