نخستین همایش« گردشگری و معنویت» در شهر مشهد مقدس، پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 28 January 2017
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد 2017،حسین امینی، مدیرعامل شرکت آبادگران ایران در این مراسم اظهار کرد: در طی چند سال اخیر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون نفر گردشگر سالانه به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، امروزه گردشگری در نظام اقتصاد بین‌المللی مهمترین کالای تجاری است و نقش اساسی در بهبود استانداردهای زندگی افراد به ویژه کشورهای در حال توسعه دارد.
امینی تصریح کرد: اسلام برای جهانگردی به خاطر دست آورد مفید آن اهمیت فراوانی قائل است اما جهانگردی مورد سفارش اسلام با شناخت طبیعت و آفریننده آن، شناخت ملت‌ها و فرهنگ‌ها، بررسی آثار و سرنوشت پیشینیان برای پندگیری است.
مدیرعامل شرکت آبادگران ایران با اشاره به اینکه معنویت گردشگری در گرو تفکر در آثار خلقت است، افزود: از بهترین متعلقات تفکر است که علاوه بر زندگی معنوی، آرامش روانی، عمیق شدن شناخت خداوند و فهم مبانی و باورهای دینی را نیز به همراه دارد و گردشگری بهترین فراهم کننده زمینه این تفکر و متعلقات آن است و می‌تواند ابزار ارزنده‌ای در جهت آشنایی بیشتر با خلقت باشد.
همچنین علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این مراسم  بیان کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، ظرفیتی در راستای دیپلماسی عمومی و فراتر از ظرفیت ارتباطات رسمی دولتی است و باید همه افراد، گروه های اجتماعی و صنوف ماموریت خود را در این مسیر انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه مشهد به دلیل وجود آستان قدس رضوی قطب و پایتخت معنوی کشور بوده و بزرگترین کلانشهر زیارتی دنیای امروز محسوب می شود، افزود: این شهر در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) دارای ظرفیت های بالای فرهنگی، گردشگری و اقامتی است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه موجب شده تا نتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد این است که عادت شده به روش های سنتی امور پیش بروند بنابراین اهداف، وظایف و برنامه ها بخوبی و در جهت هم سامان نیافته است.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر گردشگری و معنویت تاکید فراوان شده است، افزود: تدبر در خلقت خدا، پند گیری از افرادی که پیش از ما در زمین زندگی کرده اند از جمله اهداف تاکید خداوند متعال در تاکید بر گردشگری و سیر در زمین است.
رشیدیان بر ضرورت استفاده از دیگر ظرفیت های گردشگری در خراسان در کنار توسعه گردشگری زیارت تاکید کرد و افزود: هدف گذاری در عرصه گردشگری از ضرورت هایی است که نیازمند برنامه ریزی منسجم می باشد که تنها از عهده دولت بر نمی آید و باید همه 
نقش آفرینان در صنعت گردشگری در برنامه ریزی و تقسیم کار، همکاری و مشارکت نمایند.
گفتنی است : نخستین همایش گردشگری و معنویت همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، به همت دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ و شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران در مجتمع توریستی رفاهی آبادگران ایران با حضور مدیران هتل‌ها، مسئولان تورهای گردشگری، مدیران مجتمع‌های رفاهی و گردشگری در مجتمع توریستی رفاهی آبادگران ایران در حال برگزاری است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار