رایزن بازرگانی ایران در عراق:
رایزن بازرگانی ایران در عراق با بیان اینکه بازارعراق فرصتی مناسب برای تجار قزوینی است، گفت: 90 درصد مایحتاج عراق از طریق واردات تامین می‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 29 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اقتصادی شاخص، ابراهیم محمدرضازاده روز گذشته در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین با بیان اینکه بازار عراق فرصتی مناسب برای تجار قزوینی است، اعلام کرد: ۹۰ درصد مایحتاج عراق از طریق واردات تامین می شود و بازار این کشور دارای کشش مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق تصریح کرد: کشور عراق بخش زیادی از کالاهای مصرفی خود را از خارج تامین می کند و این ظرفیتی مناسب برای تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی است.

این مسوول تاکید کرد: برای حضور در بازار عراق تلاش می کنیم موانع را از پیش پای صادرکنندگان برداریم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط بسیار مناسبی برای افزایش صادرات به کشور عراق فراهم شده است که باید با افزایش ارتباطات و تعامل از آن بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ازسوی دیگر عراق به‌عنوان مقصد مهم کالاهای صادراتی ایران به دلیل مسائل امنیتی واردات کالا از مرزهای ایران را نسبت به کشورهای دیگر رونق بیشتری بخشیده است.

پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست گفت: صادرکنندگان ما می توانند کالاهای خود را به صورت حمل مستقیم به عراق صادر کنند.

وی اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۴۸۷ میلیون دلار کالا از استان به کشورهای دیگر صادر شده که ۲۷۰ میلیون دلار آن به عراق بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار