مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از مرگ 3 کارگر بر اثر کمبود اکسیژن در چاهی با عمق 65 متری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص حوادث هفته اخیر در شهر قزوین گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین پس از دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شده عده‌ای کارگر در داخل یک چاه در روستای کورانه تیم‌های امداد و نجات بلافاصله به محل اعزام شدند اما متأسفانه در این حادثه به دلیل نرسیدن اکسیژن به افراد گرفتار شده در چاه با تمام تلاش‌های صورت گرفته متأسفانه سه نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در این حادثه یکی از مأموران آتش‌نشانی به دلیل نرسیدن اکسیژن دچار خفگی شد که با اعزام به موقع به بیمارستان مشکل تنفسی وی رفع و هم اکنون در سلامت کامل است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: این حادثه زمانی رخ داد که سه نفر در یک چاهی با عمق 65 متری گرفتار شدند و کمبود اکسیژن، موجب بی‌هوشی و در نهایت مرگ این افراد شد.

ذوالقدر ادامه داد: شهروندان باید تمام نکات ایمنی را در خصوص کارها انجام دهند تا خدایی ناکرده مشکلات و صدمات جبران‌ناپذیری را برای خود رقم نزنند، متأسفانه گاز‌گرفتگی ناشی از چاه سال‌ها است که تلفات انسانی برجا می‌گذارد و تعبیه هوا با دستگاه‌های امروزی می‌تواند به راحتی ایمن‌سازی را انجام داده و از حوادث تلخ و مرگبار جلو‌گیری کند.

این مسؤول با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در خیابان بلوار شهر قزوین گفت: یکی دیگر از حوادثی که به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گزارش شد، آتش‌سوزی خیابان بلوار بود که با تیم و واکنش سریع آتش‌نشانی مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در شهرداری استان قزوین در خصوص مسمومیت با گاز منوکسیدکربن یادآور شد: خوشبختانه در هفته جاری هیچ گزارشی مبنی بر مسمومیت یا مرگ ناشی از استنشاق گاز منواکسید‌کربن به این سازمان گزارش نشده است.

ذوالقدر مطرح کرد: رعایت اصل ایمنی، استاندارد‌سازی تجهیزات و محیط کار از حوادث احتمالی جلوگیری کرده و متأسفانه در موارد متعدد که منجر به فوت می‌شود، این اصول رعایت نمی‌شود.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با تمام ابزار و امکانات در آماده‌باش کامل به سر می‌برد و آمادگی لازم را برای حوادث احتمالی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار