فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان:
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان گفت: در سال جاری با تلاش ماموران نیروی انتظامی این شهرستان میزان سرقت منزل ۳۳ درصد و سایر سرقت ها ۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۷۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ رسول فراهانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با بیان افزایش کشفیات این فرماندهی در ۱۰ ماهه گذشته تصریح کرد: بیشترین آمار کشفیات مربوط به سرقت از مغازه با ۳۰۰درصد افزایش بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان، افزایش کشفیات سرقت از اماکن دولتی را ۲۰۰ درصد، وسایل و قطعات خودرو ۱۵۰ درصد، اماکن خصوصی۵۰ درصد و موتور سیکلت و خودرو را بالغ بر ۳۵ درصد بیان کرد.

فراهانی تصریح کرد: امروز شهرستان تاکستان دارای تمام معیارهای یک شهرستان امن است و خوشبختانه مردم  در برقراری این نظم به نیروی انتظامی کمک کرده اند.

وی آموزشهای پیشگیرانه در مساجد، مدارس، محلات و توزیع بروشورهای انتظامی و پیشگیرانه در بین جامعه هدف در کاهش این آمار موثر دانست.

فراهانی ادامه داد: این شهرستان مکانی نا امن برای قاچاقچیان است به طوری که در ده ماهه گذشته نزدیک به ۷۸کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است و کوچکترین تحرکات زیر ذره بین پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از تشدید تدابیر امنیتی ناجا در ایام نوروز برای مقابله با سرقت خبر داد و گفت: از ۱۵اسفند طرحهای پیشگیری از سرقت با جدیت در استان آغاز می شود اما مردم توجه داشته باشند که از نگه داری پول،   طلا و اشیا قیمتی در منزل جدا خود داری کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد سرقت از بانک تجارت توضیح داد: متاسفانه این بانک مجهز به امکانات امنیتی نبوده است.

سرهنگ فراهانی ادامه داد: در ابتدای تاسیس هر بانک باید پلیس صلاحیت مکانی آن را تایید کند اما متاسفانه بانک تجارت تاکستان علاوه بر این که صلاحیت مکانی را نداشته، دارای یک حیاط پشتی وسیع با پنچره های متعدد بوده که کار را برای سارقین راحت کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه علی رقم تذکرات و توصیه های پلیس برخی از بانک ها به مسایل امنیتی بی تفاوت هستند که کار را برای پلیس دشوار کرده به طوری که میبایست بیشتر وقتی که صرف امنیت کل شهر شود باید صرف مراقبت و گشت زنی اطراف بانک شود.

فراهانی از شورای شهر و شهرداری هم خواست نسبت به نصب دوربین نظارتی در سطح شهر اقدام کنند تا هم در مسایل ترافیکی و هم امنیتی بتوان از آنها کمک گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان در ادامه از بسیج و سپاه ناحیه امام علی (ع) شهرستان تاکستان در برقراری نظم و امنیت تشکر کرد و افزود: همکاری بسیج با ماموران نیروی انتظامی در برقراری امنیت شهرستان مثال زدنی است.

وی، اولویت پلیس در کاهش جرایم را آموزش و پیشگیری بیان کرد و گفت: سعی داریم با افزایش آگاهی زمینه وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی را کاهش دهیم.

سرهنگ فراهانی رکن اصلی آموزش و پیشگیری جرم را خانواده دانست و ادامه داد: هر چقدر پلیس و آموزش و پرورش در بحث آموزش و کاهش آسیب های اجتماعی مبادرت داشته باشند اما نقش خانواده ها به ویژه در سنین نو جوانی کلیدی است.

وی از والدین خواست تا با نزدیکی به فرزندان از رفت و آمدها و دوستان فرزندان خود آگاه باشند تا درصورتیکه خطری سلامت روح و جسم فرزندشان را تهدید می کند به موقع بتوانند تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند.

سرهنگ فراهانی از خانواده ها خواست تا با مدیریت ساعات مصرف نوجوانان از اینترنت نگذارند خانواده ها معیارهای سنتی خود را از دست بدهند و دچار از هم گسیختگی بشود.

سرهنگ فراهانی همچنین با بیان اینکه پلیس مخالف استفاده از موتور سیکلت به عنوان وسیله نقلیه نیست ادامه داد: به دلیل اینکه موتور سیکلت از ایمنی پایینی نسبت به ماشین برخوردار است لذا میطلبد راکبین موتور سیکلت رعایت قانون  به ویژه استفاده از کلاه ایمنی را در اولویت خود قرار دهند.

وی همچنین از رسانه ها و دستگاه های فرهنگی خواست تا در جلوگیری از انحرافات برگزاری مراسمات دینی در عاشورا و تاسوعا به پلیس کمک کنند.

سرهنگ فراهانی ادامه داد: هرچند با کاهش شدید این انحرافات روبرو هستیم اما حتی یک مورد از آن هم می تواند چهره خوبی از دین مبین اسلام که نماد رافت است به نمایش بگذارد.

وی در پایان با بیان اینکه کلاسهای متعددی برای پرسنل نیروی انتظامی برای ارتقای آمادگی جسمانی و همچنین برخورد های صحیح برگزار می شود از مردم خواست تا با انتقاد از عملکرد و رفتار  پلیس ما را در رفع نواقص احتمالی یاری کنند.

شهرستان تاکستان با جمعیتی بالغ بر ۱۷۱هزار نفر  جمعیت به عنوان شهرستان دوم استان مطرح است که  با توجه به قرار گیری در مسیر مرزهای غربی و پایتخت از ویژگیهای خاصی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار