با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یادواره نخستین شهید شهر اقبالیه «شهید حسینعلی نوروزی» و 89 شهید در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یادواره نخستین شهید شهر اقبالیه «شهید حسینعلی نوروزی» و 89 شهید دیگر صبح امروز با حضور مسؤولان و مردم در مسجد سیدالشهید(ع) شهر اقبالیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه در این یادواره اظهار داشت: حفظ و پاسداشت دفاع مقدس، حفظ و پاسداشت از گنجینه‌ای است که باید به نسل‌های آینده معرفی و این دوران هیچ‌گاه نباید به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: هدف والای رزمندگان و بسیجیان از روحیه قدسی نشأت گرفت و برای حفظ و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی مطیع محض فرمان حضرت امام راحل بودند.

امام جمعه شهر اقبالیه ادامه داد: رزمندگان این کشور اسلامی با کمترین مهمات و امکانات اما با اخلاص و ذکر یا حسین(ع) و یا مهدی(عج) زیر باران گلوله هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و از میدان مین عبور کردند و بدن آن‌ها تکه‌تکه شد اما تن به خواری و ذلت ندادند.

فاطمیان تصریح کرد: نتیجه آن جانبازی‌ها و مقاومت‌ها این شد که پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این نظام جرأت نزدیک شدن به کشور را نداشته باشند، زیرا آن‌ها مقاومت و ایستادگی رزمندگان و شهدا را در طول دوران هشت دفاع مقدس دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نسل امروز باید با فرهنگ شهادت، ایثار و معنویت آشنا شوند و جوانان امروز نقش مهم در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دارند.

امام جمعه شهر اقبالیه یادآور شد: شهدا با گذشتن از جان خود ثابت کردند عقیده و باوری که با ارزش‌های اسلام و انقلاب گره خورده باشد، ارزشمندتر از جان انسان‌ها است.

فاطمیان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید کرد و یادآور شد: هرچه بیشتر بتوانیم در این مسیر گام برداریم بهتر می‌توانیم آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم.

وی مطرح کرد: مسؤولان نظام در تمام عرصه‌ها باید به دنبال الگوهای برتر باشند، بنابراین در عرصه ایثار و شهادت، رزمندگان اسلام بهترین الگو برای آحاد جامعه محسوب می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار