در گفت گوی تلگرامی مدیرکل روابط عمومی شرکت پدیده مطرح شد؛
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل گروه شرکت های پدیده با بیان اینکه تعدیل قطعی است و به محض انجام فرآیند کارشناسی و ابلاغ آن انجام خواهد شد،گفت: با توجه به مشورتهای صورت گرفته بناست با فرض اینکه این سهام قابل رویت باشد بررسی های لازم توسط تیم کارشناسی و فنی انجام شود تا امکان نمایش سهام ذخیره شده در صورت امکان فراهم گردد.
کد خبر: ۳۷۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 02 February 2017
به گزارش  تابناک رضوی دکتر علی حامد مقدم شب گذشته طی یک گفت و گوی تلگرامی پاسخ گوی سوالات سهامداران بود و در این گفت و گو به سوالات مختلف پیرامون مسائل متعدد از جمله تعدیل، گشایش اتاق مبادلات، کنسرسیوم، تعهدات و ... پاسخ داد.
وی با اشاره به اینکه تعدیل عبارت است از انتقال سهام سهامداران عمده به سهام داران خرد جهت رعایت منافع آنها، در خصوص انجام تعدیل تاکید کرد: تعدیل قطعی است و به محض انجام فرآیند کارشناسی و ابلاغ آن انجام خواهد شد.
 حامدمقدم در توضیح شیوه تعدیل نیز اظهار کرد: بر اساس دستور آقای دین پرست مقرر شده مستندات لازم در اختیار ایشان قرار گرفته و پس از مشورت با مشاوران و کارشناسان اقتصادی، بورسی و حقوقی با حضور در جلسه ستاد تدبیر مسئله مطرح شده و تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد. لذا باید تا زمان تصمیم گیری نهایی صبر کرد.
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز در خصوص کف قیمت سهام همزمان با گشایش اتاق مبادلات عنوان کرد: همانطور که آقای نوروزی اعلام کردند ٣٣٧۵ تومان مبنای اولیه قیمت در روز ابتدایی گشایش اتاق خواهد بود.
 حامدمقدم همچنین در خصوص محاسبه سهام جایزه برای سهامداران خاطرنشان کرد: سهام هدیه سه مرحله ١٠ درصدی است که بدون در نظر گرفتن تعدیل برای سهامداران در سامانه نقل و انتقال سهام لحاظ خواهد شد.
وی در مورد دستورالعمل نحوه انجام معاملات در اتاق، بیان کرد: این دستورالعمل در روزهای قبل از گشایش اتاق مبادلات در سایت و کانال رسمی پدیده اعلام خواهد شد.
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز همچنین در تشریح اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سقوط قیمت سهام پس از گشایش اتاق مبادلات عنوان کرد: اقدامات متعددی در دستور کار است، جذب سرمایه گذار، تلاش برای شروع عملیات ساخت و ساز در پروژه، اخذ مجوزات لازم برای قانونی بودن اسناد مثل پایان کار و ...، وجود مجوزهای لازم از طریق مصوبات شاک برای طبقات هتل، انتشار اخبار امیدبخش نسبت به حل مشکلات و ...از جمله این اقدامات اند.
 حامدمقدم در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های تامین سرمایه در ابتدای ایجاد اتاق حضور دارند تا صف فروش خیلی طولانی نشود؟ گفت: هماهنگیهای اولیه در این باره صورت گرفته است.
 وی در خصوص حضور سرمایه گذار در پروژه نیز گفت: همانطور که قبلا اعلام کردیم به جهت جذابیت پروژه و اسناد توجیهی جذاب، سرمایه گذاران متعدد حضور داشته و با اخذ پایان کار تعداد آنها افزایش نیز یافته اما دو مطلب وجود دارد. با وجود شرایط عمومی اقتصادی کشور و ضوابط حاکمیتی، موضوع جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی مشکل شده است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز ادامه داد: در این مدت به ویژه پس از دستاوردهایی که در خصوص تغییر مصوبه شاک درباره ارتفاع هتل داشتیم و همچنین اخذ پایان کار و رفع تعقیب قانونی پرونده جهاد کشاورزی و حل پرونده تامین اجتماعی و بورس به عنوان مرجع بالادستی، تعداد سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حقیقی و حقوقی مکررا و مستمرا مراجعه میکنند و حاضرند نقدا مبالغی را وارد پروژه کنند.
 حامد مقدم در پاسح به این سوال که چرا از محل آورده سرمایه گذاران، سهام ها یا تعهدات خریداری نمی شود؟ بیان کرد: آورده سرمایه گذاران برای عملیات عمرانی و ساخت و ساز پروژه خواهد بود نه خرید سهام.
 وی ضمن تکذیب اینکه این موضوع به ضرر سهامداران خواهد بود، تصریح کرد: اگر سهامدار عمده با درصد قابل توجه در مجموعه حضور یابد به نفع سهامداران خرد نیز خواهد بود چرا که با آوردن نقدینگی به افزایش ارزش سهام خود و سهامداران خرد کمک می کند و این کلید اصلی گشودن مشکلات پیچیده پدیده خواهد بود.
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز در خصوص جدیت ورود سرمایه گذاران به پروژه گفت: ما با دو تن از سرمایه گذاران به توافقاتی رسیده ایم و پس از امضای قرار داد علنا آن اعلام خواهد شد. یکی از سرمایه گذاران خارجی است که با توجه به این موضوع منتظر تایید دستگاههای مرتبط برای ورود مبالغ این سرمایه گذار به کشور هستیم.
 حامد مقدم در ادامه در خصوص تشریح شرایط جذب سرمایه گذازران اظهار کرد: سرمایه گذاران مورد نظر به شکل مشارکتی ورود پیدا خواهند کرد که بخشی از مشارکت و انتقال سهام بصورت تدریجی و بر اساس پیشرفت کار خواهد بود.
 وی در خصوص وضعیت تعهدنامه داران نیز بیان کرد: تعهدنامه داران می توانند با کد بورسی وارد اتاق مبادلات سهام شوند. فرمی به منظور تبدیل تعهد به سهام به صورت الکترونیکی روی سامانه به این منظور در نظر گرفته می شود که می توانند با پر کردن آن سهام خود را دریافت کنند. تعهدنامه دارانی که صورت وکالتی تعهد خود را خرید و فروش کرده اند در مدت تعیین شده برای تعیین تکلیف سهام های وکالتی به دفتر سهام پدیده در شاندیز مراجعه کنند تا با تبدیل تعهدنامه به سهام، کار ثبت معامله وکالتیشان انجام شود.
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز در بخش دیگری از این گفت و گوی تلگرامی به تشریح وضعیت کنسرسیوم پرداخت و گفت: خوشبختانه بانک عامل اسناد طرح توجیه اقتصادی پروژه را پذیرفته و بانک های حاضر در کنسرسیوم روند اعطای تسهیلات لازم را انجام داده اند و اکنون در حال تکمیل روند دریافت تسهیلات هستیم تا بلافاصله پس از دریافت اعتبارات کنسرسیوم استارت عملیات عمرانی زده شود.
 حامد مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی برای جذب پیمانکار صورت داده اید تا با آمدن اعتبارات بلافاصله کار ساخت و ساز شروع شود؟ اظهار کرد: مراحل لازم برای جذب مشاور فنی در روزهای اخیر از طریق آگهی فراخوان در روزنامه ها انجام شده و آگهی لازم در روزنامه منتشر شد که نشان دهنده انجام مقدمات انتخاب پیمانکار است.
 وی در خصوص تبلیغات نیز خاطرنشان کرد: با توجه به بدهی های چند میلیاردی به شرکتهای تبلیغاتی بزرگ و رسانه ها علی الخصوص صدا وسیما در قدم اول موظف به تسویه بدهی های قبلیمان هستیم که به دلیل عدم وجود نقدینگی دچار مشکل شده ایم و شرکت ها و رسانه های تبلیغاتی تا زمان پرداخت بدهی اقدامی برای ما نخواهند کرد. با صدا و سیما نیز به جمع بندی رسیده ایم فعلا پوشش برنامه های خبری، تولید برنامه های گفت و گو محور و ... انجام شود و امیدواریم طی ماه جاری موفق به انعقاد قرارداد نزدیک شویم.
 حامدمقدم همچنین در خصوص تکلیف هتل تصریح کرد: باتوجه به اینکه پیگیری های ارزشمندی از جانب وزارت کشور صورت گرفته مصوبه حذف قلع طبقات هتل از مصوبه شاک صورت گرفت و هیات مدیره طی مکاتبات متعدد مستندات فنی مبنی بر مناسب بودن فوندانسیون هتل برای ساخت ۵٢ طبقه در اختیار سلسله مراتب تصمیم گیری قرار داده شده و امیدواریم در اینده نزدیک مصوبات شورای عالی شهرسازی به این منظور صادر شود.
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص شایعاتی که اخیرا به نام کانال و سایت رسمی پدیده منتشر شده است، بیان کرد: بنظر می رسد هر زمان هیات مدیره عملکرد مثبت، قابل دفاع و تحسین برانگیزی دارد عده ای که به هیچ عنوان به دنبال منافع سهامداران نمی باشند تلاش می کنند فعالیت ها و عملکرد و افتخارات را نادیده گرفته و این اقدامات را کوچک و حتی منفی نشان دهند. برای مثال زمانی که پایان کار اخذ شد به جای نمایش اهمیت این مساله سعی در کوچک شمردن این اقدام داشتند.
 وی در پاسخ به این سوال که چرا عده ای در گروه های تلگرامی علیه هیات مدیره یکسره سمپاشی می کنند؟، عنوان کرد: متاسفانه در برخی گروههای تلگرامی افرادی که بعضا ریشه در گذشته دارند اقدام به انتشار پستهای کذب، جعلی یا سیاه می کنند تا عملکرد هیات مدیره را مخدوش کنند.
 حامدمقدم ادامه داد: ما معتقدیم اداره کانالها و گروههای بزرگ قطعا رایگان صورت نمی گیرد و سوال من از سهامداران فهیم پدیده این است که آیا ادمین این گروه ها از سر خیرخواهی برای منافع سهامداران فعال هستند؟ و یا منافع شان از محل های خاصی تامین می شود؟
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز اظهار کرد: تقاضای بنده از سهامداران فهیم پدیده که در تمامی مراحل و برای تک تک اقدامات پدیده پای کار ما بوده اند و هستند این است که حواس خود را نسبت به این گونه افراد جمع کنند.
 وی در خصوص سکوت شرکت در برابر تجمعات چند روز گذشته نیز بیان کرد: ما از حرکتهای سهامداران که اصولی و با هدف مثبت برای مجموعه باشد حمایت می کنیم و قدردان آنها هستیم.اما متاسفانه افرادی اعم از دلالان یا کسانیکه از اقدامات هیات مدیره احساس خطر کرده اند برای نیل به اهداف شخصی خود اخیرا تجمعاتی ترتیب می دهند که باید بگویم با توجه به دارا نبودن مجوز مسئولیت آن متوجه خودشان خواهد بود.
 حامدمقدم در خصوص کمپین های ایجاد شده برای حمایت از عملکرد مدیران قبلی شرکت تصریح کرد: برخی از افراد سعی در بزرگنمایی شخصیت هایی دارند که البته ما منکر خدمات آنها نیستیم اما باید توجه داشت هیات مدیره جدید مجموعه ای را تحویل گرفت که مشکلات عدیده ای همراه خود داشت. ما برای حل مشکلات متعددی امدیم که خود هیچ نقشی در به وجود آوردن آنها نداشتیم و همه ریشه در گذشته داشته است. متاسفانه عده ای با نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و با روش هایی خلاف اخلاق، حال که مشکلات در حال رفع شدن است سعی در منفعت طلبی خود دارند.
 وی همچنین در خصوص شکایت شرکت از افرادی که اقدام به جعل کانال رسمی کرده اند، نیز گفت: تمامی اقدامات این گونه افراد از جمله نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، جعل اسناد و ... جرایم مشخصی دارد که در قانون موجود است. بحث پیگیری حقوقی این موارد جزو برنامه های ما بوده و هست. اما این سهامدارانند که باید متوجه باشند در صورت تخریب اقای شوشتری به عنوان مدیرعامل مجموعه در نهایت این پدیده و شرکت است که تخریب می شوند و قطعا دود آن در بازار سهام به چشم سهامداران خواهد رفت. از سهامداران همیشه فهیم پدیده درخواست دارم مثل همیشه هوشمند باشند.
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز در تشریح صحت وجود رابطه اعضای هیات مدیره با برخی سهامداران عنوان کرد: افرادی که ادعای ارتباط با مدیران شرکت را داشته و مطالبی را از قول آن ها نقل می کنند من همینجا تکذیب می کنم و از سهامداران هم می خواهم هر گونه مطلب معتبری را تنها از کانال و سایت رسمی پدیده دریافت کنند و لاغیر.
وی ادامه داد: مسئولیت تمامی این اظهار نظر ها و عواقب آن نیز بر عهده خود افراد خواهد بود. ضمن اینکه همینجا من در خصوص ایجاد کانال ها و سایت هایی با نام و مشابه کانال و سایت رسمی پدیده هشدار می دهم و تاکید می کنم که ما یک کانال و سایت رسمی داریم و برخی افراد سودجو چون نتوانسته اند از مسیر قانونی به اهداف خود دست یابند اقدام به ایجاد کانال تلگرامی مشابه جعلی کرده اند. دوباره تکرار می کنم و می گویم که منابع مالی این گونه حرکات از کجا تامین می شود؟
 حامدمقدم افزود: به هر حال از سهامداران خواهشمندم اگر اخبار ضد و نقیضی در این گونه کانال ها مشاهده کردند لطفا تنها و تنها برای تایید صحت آن به سایت و کانال رسمی مراجعه کنند. در انتها افرادی که به نشر این گونه اکاذیب پرداخته اند و یا اذهان عمومی را مشوش کرده اند شناسایی شده اند و در صورت تکرار این گونه اقدامات اسناد مرتبط برای رسیدگی به تخلفات آن ها تحویل مراجع قانونی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار