استاندار خراسان رضوی گفت : یکی از مشکلات جدی ما در خراسان وجود برخی مؤسسات و سازمان‌ها بود که ریشه در دولت‌های قبل داشت و ما درواقع میراث‌دار این نهادها بودیم.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ 05 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان افزود: ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین کارهای دولت اصلاح فضای اقتصادی کشور بود تا اقتصاد در یک فضای سالم رشد و نمو پیدا کند، تلاش ما هم این بود که این اصلاح فضا کمترین تنش را در استان ایجاد کند.
وی گفت :پرونده پدیده و موسسات مالی خیلی سریع‌تر از آنچه ما دنبالش بودیم به یک پرونده قضایی و امنیتی تبدیل شد و این خواست ما نبود
استاندارخراسان رضوی خاطر نشان کرد:برای همین در اولین مکاتباتمان با بعضی از این سازمان‌ها و مؤسسات در بهار ۹۳ به آن‌ها اعلام کردیم که بیایید کارهای خودتان را اصلاح کنید اما چون به ارتباطات و حمایت‌های خاص عادت کرده بودند، 
وی گفت :این هشدار ما را جدی نگرفتند و کارهای خلافشان ادامه پیدا کرد لذا از دستگاه قضایی خواهش کردیم که در مدیریت این موضوع به ما کمک کند اما به هر حال دستگاه قضایی بر اساس سیاست‌های خودش عمل می‌کند نه ملاحظاتی که ما داریم، برای همین موضوع خیلی سریع‌تر از آنچه ما دنبالش بودیم و می‌خواستیم مدیریت و تدبیر کنیم، به یک پرونده قضایی و امنیتی تبدیل شد و این خواست ما نبود.
رشیدیان افزود :سرمایه‌گذاری مانند آهو می‌ماند، چه به‌عنوان سرگرمی چه به‌عنوان شکار وقتی سراغ آهو می‌روی، با کوچک‌ترین صدا واکنش نشان می‌دهد و فرار می‌کند. سرمایه‌گذار وقتی احساس کند که شرایط برایش مهیا نیست، نگاه نمی‌کند که شما در حال اصلاح محیط برای سرمایه‌گذاری سالم هستید، واکنشش فقط فرار است.
وی خاطر نشان کرد :بخشی از این ماجرا که چهره استان در جذب سرمایه‌گذار ازآنچه که باید باشد، خارج و نگاه سرمایه‌گذاران توأم با شک و تردید شد، در کنترل ما نبود اما به‌هرحال، آن فضا می‌بایست اصلاح می‌شد و آن شرایطی که این مؤسسات و سازمان‌ها پیش می‌آوردند بایستی متوقف می‌شد.
استاندار خراسان رضوی  افزود :بااین‌حال اگر از من بپرسید که آیا می‌توانست بهتر مدیریت شود؟ پاسخ می‌دهم، بله می‌شد، ولی بازهم شرایط پیش‌آمده و تمامی تدابیری که اتخاذ شد، در چارچوب قانون و بر اساس مصالح عامه بود، خصوصاً کسانی که درگیر این موضوعات بودند، اگر نبود ملاحظات مربوط به مردم، شاید باید برخورد خیلی سخت و تندی را نشان می‌دادیم ولی به خاطر مردم تمامی دستگاه‌ها اعم از قضایی تا اجرایی و نظارتی حداکثر انعطاف را انجام دادند. اما به‌هرحال نتیجه عملی این ماجرا همان صدای آهسته‌ای بود که آهوی سرمایه‌گذاری را فراری داد...
،
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار