فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مراسم افتتاح کانون بسیج رسانه موسسه فرهنگی هنری خراسان:
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: آمریکا در حال اضمحلال است و آقای ترامپ حتما دارد جرقه ها و مقدمات سقوط تمدن امپریالیستی غرب و به ویژه آمریکا را رقم می زند. ما باید امیدوارانه به آن بنگریم. همان گونه که هیچ کس فکر نمی کرد شوروی ساقط شود، اما ساقط شد.
کد خبر: ۳۷۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 07 February 2017

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، سردار یعقوب علی نظری در مراسم افتتاح کانون بسیج رسانه شهیدان سیدی و جهانی موسسه فرهنگی هنری خراسان که با حضور خانواده این شهیدان و نیز محسن نصر پور، مدیر کل صدا وسیمای استان و محمد آصفی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از اهالی رسانه و بسیج رسانه استان در دفتر روزنامه خراسان برگزار شد،  ضمن تبریک دهه مبارک فجر، با اشاره به این جمله تاریخی حضرت امام (ره) که «انقلاب ما انفجار نور بود»، افزود: این جمله، چند کلمه بیشتر نیست، اما توجه و تعمق در این موضوع می تواند به خصوص در شرایط فعلی ما فوق العاده کارساز باشد.
وی ادامه داد: انفجار، قدرت ساز و حرکت دهنده است؛ تولید موج می کند و انقلاب در آن مقطع در جغرافیای کشور ما این موج را تولید کرد، حکومت شاه را ساقط کرد و ادامه یافت و الان هم باوجود همه مشکلات و مسائلی که ما می بینیم، نه آن چه وجود حقیقی دارد،این امواج همچنان خروشنده در حال طی طریق است.فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با اشاره به این که انجام وظیفه با نگاه انقلابی در حرکت انقلاب اسلامی و تحکیم پایه های نظام مقدس اسلامی بسیار موثر است، اظهار کرد: این انفجار و قدرت در سایه نورانیت انقلاب اسلامی است، پس این حرکت، یک حرکت کور نیست و کاملا با بصیرت است.
سردار نظری با اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند «من یک انقلابی هستم»، ادامه داد: باید به این فرمایش رهبر معظم انقلاب همه توجه داشته باشیم و تکلیف روشن می شود.
وی افزود: ما اگر انقلابی عمل کنیم و اگر همان گونه که انقلاب به ما یاد داده، در همه این سطوح و حوزه ها عمل کنیم، قطعا آن سعادت دنیا و آخرت محقق خواهد شد.وی تصریح کرد: ما هر جایی که آسیب و آفت دیدیم از غیرانقلابی عمل کردن و براساس معادلاتی غیرمعادلات انقلاب، حساب و کتاب کردن بوده است.
سردار نظری با بیان این که معادلات انقلاب متفاوت است، افزود: ما اگر بناست انقلابی عمل کنیم،حتما باید از فرمول ها و راهکارهای انقلاب استفاده کنیم و در این راستا تجارب، الگوها و توفیقات هم زیاد است.وی ادامه داد: گرفتاری هایی که به ظاهر ما در مسیر انقلاب می بینیم ناشی از اعمال غیرانقلابی ماست و نه از ذات انقلاب.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: می بینید امروز دنیا در چه شرایطی است. نگاه بزرگان و کسانی که عمیق به مسائل نگاه می کنند و بر اساس باورهای انقلاب، مسائل را تجزیه و تحلیل می کنند، نقدش این است که آمریکا در حال اضمحلال است و آقای ترامپ حتما دارد جرقه ها و مقدمات سقوط تمدن امپریالیستی غرب و به ویژه آمریکا را رقم می زند. ما باید امیدوارانه به آن بنگریم. همان گونه که هیچ کس فکر نمی کرد شوروی ساقط شود، اما ساقط شد. در این فضا و در این روزها خیلی خوب است که ما این نگاه ها و باورها را تقویت کنیم و تشکل بسیج جایی برای پرورش این باورها و این اقدام است. وی افزود: بدیهی است که همه ما کارهای روزمره و حرفه ای داریم، همه ما تحت تأثیر محیط کاری و زندگی خودمان قرار می گیریم؛ اما جایی لازم است این ها را کنار بگذاریم و به خودمان از دریچه انقلاب بنگریم و خودمان را در ارتباط با نیاز انقلاب آماده کنیم و از این آمادگی انقلابی برای جامعه سازی، استفاده کنیم و آن، پایگاه بسیج است.  
 
 

پایگاه بسیج کانون و نقطه تعالی انقلابی است

سردار نظری با تاکید بر این که پایگاه بسیج کانون و نقطه تعالی انقلابی است، ادامه داد: فرقی نمی‌کند، در هر سن، قشر و شرایطی این سازندگی را در تناسب و ارتباط با شاخص های انقلاب نیاز داریم.وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در خدمت انقلاب باشیم، اگر می خواهیم جلوداری و پرچم داری کنیم که نیروهای انقلابی همیشه جلودار و پرچم دار هستند، نیاز به آمادگی در زمینه های فرهنگی، بصیرتی، نظامی و تشکیلاتی است و کسب این آمادگی در تشکیلات و تشکل های بسیج قابل دسترسی است و خاصیت اش این است که همه کاره خود افراد هستند که دور هم جمع می شوند، ظرفیت ها و امکانات خود را متمرکز می کنند و هم پوشانی ایجاد می کنند. از همین ظرفیت های پراکنده و مقدوراتی که در اختیار است و تمرکز دادن آن ها، زمینه سازندگی، خودسازی و جامعه سازی به وجود می آید و این جاست که انقلاب با این نیروها و تشکل ها کاملا سربازهای خود را در اختیار می گیرد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) همچنین گفت: وظیفه دارم صمیمانه از دکتر احدیان مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان به خاطر همه تلاش ها و زحماتی که هم در حوزه کار حرفه ای و هم فراحرفه ای که خودشان در ارتباط با مباحث انقلاب دارند تشکر کنم.وی با اشاره به افتتاح کانون بسیج رسانه شهیدان سیدی و جهانی موسسه فرهنگی هنری خراسان، افزود: صمیمانه از دکتر احدیان که زمینه این کار را در این مجموعه حساس و اثرگذار در جامعه فراهم کردند، تشکر می کنم.
سردار نظری ادامه داد: حتما باید پایگاه بسیج رسانه شهیدان سیدی و جهانی موسسه فرهنگی هنری خراسان درخشندگی و برجستگی خاصی داشته باشد. انتظار ما این است که به سرعت و همزمان با سازندگی و توسعه این پایگاه، این سازندگی درونی در سازندگی اجتماعی شما بزرگواران که امروز سخت انقلاب به درون سازی جامعه ما نیاز دارد، اثرگذاری داشته باشد.وی یادآور شد: امروز در بخش بیرونی انقلاب خیلی جای نگرانی نیست و جوامع اسلامی انقلاب اسلامی را دریافت کرده اند هم در حوزه فکری و هم عملیاتی و میدانی. اما باید مراقبت کنیم عقبه این جبهه و کانون مرکزی، این جبهه و خاستگاه این امواج خدای ناکرده دچار ضعف نشود و جامعه انقلاب ساز و انقلاب کننده خدای ناکرده از دیگر جوامعی که در حال انقلاب است، عقب نیفتند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: این جامعه سازی سخت موردنیاز ماست که رسانه ها در این بخش می توانند بسیار خوب و موثر راه و جهت گیری ها و اثرگذاری های خود را هم نشان دهند و هم داشته باشند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که موضوع ارتباط با آمریکا در جامعه ما بسیار جدی است، اضافه کرد: کیسینجر از صاحب نظران سیاسی می گوید: دشمنی با آمریکا، خسارت بار است، اما دوستی با آمریکا کشنده است.
سردار نظری افزود: این کشندگی از نوع فیزیکی نیست، از نوع ماهیتی است؛ یعنی عزت و هویت ملت ها از بین می رود.وی ادامه داد: انقلاب اسلامی قبل از این که بخواهد به ما یک جامعه الگویی مادی ارائه کند، اهداف معنوی اش محقق شده است.فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: جامعه عزتمند، سربلند، مستقل، مبارز، با هویت اعتقادی، دستاوردهایی است که ما باید به آن بپردازیم و همه شاخص ها و خط کش ما آب و نان و شرایط مادی نباید باشد. اگرچه باید به آن ها نیز توجه شود. اما دریچه نگاه ما به انقلاب نباید آن ها باشد.وی افزود: خیلی مطالب و دستاوردهای مهم در انقلاب اتفاق افتاده که متأسفانه جوانان ما شاید با آن آشنا نباشند و وظیفه رسانه ها در معرفی انقلاب با توجه به ماهیت انقلاب ما، فوق العاده سنگین است.
 
 

ویژگی اختصاصی انقلاب اسلامی ایران

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان و مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز در ابتدای این مراسم با تشکر ویژه از سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) که برای دومین بار در دوران مسئولیت خود در موسسه فرهنگی هنری خراسان حضور یافت،وی را فردی متواضع، عملیاتی، مردمی و با وسعت دید معرفی کرد و با اشاره به افتتاح کانون بسیج رسانه شهیدان سیدی و جهانی موسسه فرهنگی هنری خراسان، گفت: اتفاق، اتفاق مبارکی برای موسسه فرهنگی هنری خراسان است و امیدوارم شروعی برای اهالی رسانه استان خراسان رضوی باشد.
محمد سعید احدیان با بیان این که انقلاب ها به طور کلی وقتی به پیروزی می رسند، یک ویژگی دارند و آن مردمی بودنشان است، افزود: اما ویژگی اختصاصی انقلاب اسلامی ایران این است که این مردمی بودن را همچنان حفظ کرده است.
وی ادامه داد: معمولا انقلاب ها مردمی بودنشان طی سال ها آرام آرام از بین می رود، مردمی نمی مانند و تبدیل به ساختارها و نهادهای مختلف می شوند، اما نقش مردم کمرنگ می شود و حداکثر در انتخابات به میزان مشارکت های مختلف بسنده می شود؛ اما انقلاب اسلامی ایران این ویژگی اختصاصی را دارد که پس از 38 سال همچنان مردمی مانده است.
 
 

بسیج نهادسازی رهبران جمهوری اسلامی برای مردمی ماندن انقلاب اسلامی است

این تحلیلگر سیاسی با تاکید بر این که بسیج نهادسازی رهبران جمهوری اسلامی برای مردمی ماندن انقلاب اسلامی است، گفت: رهبران جمهوری اسلامی یعنی حضرت امام (ره) به عنوان معمار این مکتب و بعد نایب خلف ایشان، رهبر معظم انقلاب از ابتدا چه در پیروزی انقلاب و چه در ادامه مسیر انقلاب، باور اساسی و عمیقی به مردم داشتند و همچنان این باور هست. باور فوق العاده خاصی که برای هیچ تحلیلگر سیاسی قابل درک نبوده و نیست.
وی افزود: البته می تواند به عنوان یک باور باقی بماند و در طول زمان آرام آرام دچار تحلیل شود؛ اما رهبران جمهوری اسلامی به روش های مختلف تلاش کردند این باور را برای همیشه تاریخ انقلاب ساری و جاری کنند. انتخابات ها، راهپیمایی ها، رفراندوم ها نمونه ای از آن ها بود. اما آن چه بسیار موثر و به گونه ای قابل مانایی و ماندگاری برای مردمی ماندن انقلاب طراحی و پیاده سازی شد و به خوبی به اجرا رسید، ایجاد نهادی به نام «بسیج» است.
احدیان ادامه داد: نهاد بسیج آن طراحی رهبران جمهوری اسلامی برای مردمی ماندن انقلاب است و اگر این نهادسازی نبود، مردمی ماندن انقلاب در طول زمان دچار تحلیل می‌شد و در درازمدت ممکن بود کمرنگ شود.وی با اشاره به این که شهید دکتر بهشتی در بحث سه گونه اسلام خود نهضت ها را با پنج گروه از جامعه همراه می کنند، گفت: گروه اول باورمند به آن اهداف انقلاب هستند، اما گروه های دو تا پنج گروه های متفرقه ای هستند.
مدیرمسئول روزنامه خراسان افزود: کاری که بسیج انجام داده و می‌دهد این است که آن طیف اصلی را که نهضت براساس تقسیم بندی شهید بهشتی باید بر پایه آنان پیش رود و آنها هستند که باید بار اصلی را بردارند، سازماندهی می کند و اتصال شان را به انقلاب دایم می کند و به طور دایم ارتباط سازماندهی شده ای بین مردم و انقلاب ایجاد می کند؛ یک وقت جنگ فرهنگی است، یک وقت فتنه است، یک وقت کار اقتصاد مقاومتی است؛ بسیج چنین ویژگی و جایگاه و اهمیتی دارد.
 
 

مردمی ماندن انقلاب بر دوش بسیج

وی تصریح کرد: مردمی ماندن انقلاب بر دوش بسیج گذاشته شده است که برای انقلابی که یکی از مهم ترین ارکان آن مردمی بودن است ، بسیار پراهمیت است.احدیان افزود: بسیج رسانه در دوره جدید با هدایت سردار نظری و پیگیری های آقای محمدیان دارد به این موضوع توجه ویژه می کند که اهالی این طیف از مردم را در این سازماندهی داخل کند و این امر، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا اهالی رسانه دارای تاثیرگذاری بسیار زیادی هستند و این رویکرد در دوره جدید بسیار مبارک و دارای اهمیت است.وی ادامه داد: خوشحالیم که با پیگیری های انجام شده با ایجاد این پایگاه دری را برای اهالی رسانه حاضر در موسسه خراسان باز می کنیم که بتوانند اتصال سازماندهی شده خود را با انقلاب برقرار کنند.مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان خاطرنشان کرد: افتتاح کانون بسیج رسانه اتفاق بسیار مبارکی برای موسسه خراسان است و خوشحالیم نام این پایگاه مزین به نام شهیدان سیدی و جهانی است که یکی متعلق به دفاع مقدس و دیگری مدافعان حرم است.وی افزود: این دو شهید مربوط به دو مقطع از تاریخ انقلاب به عنوان دو نماد از انقلابی بودن موسسه خراسان، کاملا دارد خود را بروز می دهد و این پایگاه مزین به این نام هاست.
 
 

 ایجاد این پایگاه بسیج نشانه باور انقلابی موسسه و روزنامه خراسان است

احدیان با ابراز خرسندی از افتتاح این کانون بسیج در ایام ا... دهه فجر، ادامه داد: ایجاد این پایگاه بسیج نشانه باور انقلابی موسسه و روزنامه خراسان و اهالی موسسه خراسان است. این باور انقلابی برای موسسه خراسان هم هدف و تعیین کننده هدف است، هم جهت حرکت را روشن می کند و هم به حرکت، برکت می دهد.
وی با تشکر از سردار نظری که باعث شد این اتفاق مبارک برای موسسه خراسان رقم بخورد، ضمن خیرمقدم به خانواده شهدا، خطاب به آنان گفت: اهالی خراسان با شهدای شما میثاق می بندند که با همه توان خود تلاش کنند مسیری را که آن ها آغاز کرده اند ادامه دهند.
مدیرمسئول روزنامه خراسان با معرفی امیر بهنام فریمانی به عنوان سرپرست کانون بسیج رسانه شهیدان سیدی و جهانی موسسه فرهنگی هنری خراسان، افزود: وی یکی از بسیجیان فعال موفق و عملیاتی شهر مشهد است.
مدیر مرکز آموزش خراسان و مدیرمسئول سابق روزنامه خراسان نیز در این مراسم در سخنانی گفت: خانواده شهید جهانی و سیدی، چادر عفت شما را می‌بوسم.دست پدر شهید را می‌بوسم و مفتخریم که شما این جا حضور یافتید.
کورش شجاعی افزود: این روحی که بر موسسه و روزنامه خراسان حاکم شده به برکت خون شهیدان جهانی و سیدی است.وی یادآور شد: امثال جهانی ها حرف نزدند، عمل کردند، روز تشییع این شهید، شهر متحول شد، همکاران ما متحول شدند و خدا می داند که به همکاران چه گذشت و این به خاطر عزت و برکت خون شهید جهانی است. مدیر مسئول سابق روزنامه خراسان افزود: بعضی ها از انقلاب پشیمان هستند و این را پشت حرف های قشنگ پنهان می کنند اما امثال شهیدان سیدی و جهانی این موضوع را با اهدای خونشان ثابت کردند که انقلاب اسلامی همچنان ادامه و فدایی دارد.وی با اشاره به اقدامات زیادی که در موسسه فرهنگی هنری خراسان انجام گرفته است، ادامه داد:یکی ازاقداماتی که برای کامل شدن موسسه لازم بود و آن ایجاد پایگاه بسیج آن هم با نگاه بصیرت افزایی بود و باید همه قدر بدانیم و اما  این بسیج باید جذب حداکثری داشته باشد.
شجاعی با بیان این که روزنامه خراسان پدر رسانه های خراسان است، افزود: از همکارانمان در دیگر رسانه ها انتظار داریم این پایگاه را کمک کنند. وی با اشاره به این که روزنامه خراسان و دیگر رسانه ها مرکز دانش افزایی و بصیرت افزایی هستند، ادامه داد: مسئولیت این پایگاه بسیج بس خطیرتر از دیگر پایگاه های بسیج است و می‌تواند یک کانون دانش افزا باشد.مدیرمسئول سابق روزنامه خراسان همچنین با بیان این که متأسفانه در صحبت های برخی آقایان در همین دهه فجر ناخواسته شاه و پهلوی اول تطهیر می شود، افزود: ان شاء ا... این جا جایی باشد که با هم افزایی نیروهای اندیشه ای، اجازه ندهیم آن هایی را که به این کشور خیانت کرده اند تطهیر کنند.
در ادامه مراسم بهنام، سرپرست کانون بسیج رسانه شهیدان سیدی و جهانی موسسه فرهنگی هنری خراسان حکم خود را از سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) دریافت کرد و این کانون بسیج به صورت رسمی افتتاح شد.در ابتدای این مراسم نیز کلیپی درباره شهید جواد جهانی پخش شد.
 محمد جواد رنجبر - خراسان رضوی
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
ملتها سقوق نمی کنند . شوروی سقوط نکرد .تغییر روش می دهند .هنر نگه داشتن یک مجموعه نیست . هنر زندگی سعادتمندانه است . افکارتان را عوض کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
به اندازه ای که شما نگران سقوط امریکا هستید خودشان نیستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار