عضو شورای اسلامی اقبالیه:
عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه با بیان اینکه بانوان باید در جامعه سیره فاطمی را الگوی رفتاری خود قرار دهند، گفت: سیره رفتاری حضرت فاطمه‌زهرا(س) با فرزندان خود سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است.
کد خبر: ۳۷۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه قدیانلو در جلسه کمیسیون فرهنگی که در سالن جلسات شهرداری شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌گیری و عمل به خصایص و الگوهای برجسته حضرت فاطمه زهرا(س) از سوی بانوان جامعه امری مهم و ضروری است.

وی افزود: در مقام تعیین معیارهای یک بانوی فاطمی، با توجه به ابعاد متنوع فضایل صدیقه‌اطهر(س) نمی‌توان بانویی پیدا کرد که از همه ابعاد فضیلتی شبیه ایشان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در مسائل مختلف زندگی از جمله عفت و حجاب، مدیریت داخلی کانون خانواده، مجاهدت مقاوم در عرصه پیگیری هدف در شئون سیاسی و اجتماعی و تحمل سختی‌های زندگی به عنوان الگویی شناخته شده هستند که نمی‌توان فردی را یافت که به طور جامع دارای این ملاک‌های ارزشمند باشد.

قدیانلو با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در همسرداری مطیع و در عرصه تربیتی یک مربی کامل بود، تصریح کرد: همه موظف به رعایت حدود الهی درباره ایام فاطمیه هستیم.

این عضو شورا نیکی کردن به پدر و مادر را در واقع زیبا رفتار کردن با آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: لبخند و اخلاق‌های نیک و پسندیده با پدر و مادر و یا با فرزندان نمونه‌هایی از رفتارهای و ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه‌زهرا(س) است.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه یادآور شد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) نه تنها برای زنان و مردان مسلمان الگو هستند بلکه بر تمام جوامع بشریت یک الگوی کامل بوده و شخصیت ایشان یک چهره‌ تمام وجهی از یک فرد کامل است.

قدیانلو با بیان اینکه بانوان باید در جامعه سیره فاطمی را الگوی رفتاری خود قرار دهند، مطرح کرد: سیره رفتاری حضرت فاطمه‌زهرا(س) با فرزندان خود سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است و همیشه سعی در آموزش و تربیت و اخلاقی آن‌ها داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تمام عیار یک بانوی اسلامی است، اضافه کرد: آن بانوی برجسته در آموختن مسائل دینی به دیگران از اشتیاق زائدالوصفی بهره‌مند بوده‌اند و در حجاب و عفاف آن بزرگوار همین بس که او حتی خود را بر نامحرم نابینا می‌پوشاند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار