رئیس کل دادگستری گلستان:
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: همایش ملی حقوق سبز فرصت مناسبی برای استان گلستان است تا مشکلات زیست محیطی خود را مطرح کند.
کد خبر: ۳۸۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 20 February 2017
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: همایش ملی حقوق سبز فرصت مناسبی برای استان گلستان است تا مشکلات زیست محیطی خود را مطرح کند.

هادی هاشمیان ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: همایش ملی حقوق سبز با تاکید بر چالش‌های زیست محیطی مناطق شمالی کشور پنجشنبه ۵ اسفند در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

هاشمیان افزود: سخنران اول این همایش حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، هستند که حساسیت ویژه‌ای به بخش محیط زیست دارند و باید از این ظرفیت و فرصت استفاده کرد تا چالش‌های استان به مسئولین کشوری اعلام شود.

وی ادامه داد: از ۶۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه سه مقاله منتخب در قالب پوستر یا ارائه به طرح موضوع خود می‌پردازند.

هاشمیان تاکید کرد: توجه مسئولین به ریزگردهای جنوب کشور معطوف شده و کسی از ریزگردهایی که گلستان را در بر گرفته اطلاعی ندارد و حتی در بحث خلیج گرگان چندین جلسه شورای تامین تشکیل شده اما هیچکدام به مرحله عملیات اجرایی پیش نرفته است.

وی بیان کرد: باید چهره مظلوم استان گلستان را به مسئولین نشان دهیم، زیرا مطالبه گری‌ها خوب انجام نشده و مستاقان محیط زیست و سمن‌ها به درستی وارد میدان عمل نشده‌اند.

بیشترین مشکلات زیست محیطی، سو مدیریت سازمان‌هاست

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه در حوزه محیط زیست بیشترین مشکلات به سو مدیریت سازمان‌ها بر می‌گردد، گفت: توسعه محیط زیست نسبت به تخریب آن خیلی کم بوده و باید هر سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه ناکارآمدی خود را با وضع قوانین متعدد قبول کرده و سازمان خاصی را مسبب اتفاقاتی که برای محیط زیست در حال انجام است، ندانیم.

هاشمیان افزود: باید توسعه پایدار در زمینه محیط زیست داشته باسیم و حفظ تعادل آن را در نظر بگیریم.

وی به اطلاع رسانی به موقع مردم در زمینه خرابکاری‌های محیط زیستی و ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید و خاطرنشان کرد: هر فردی که این قبیل جرائم را به ما اعلام کند و دادستان به نتیجه برسد که مسئولین در این موارد دست داشته‌اند، اقدام جدی خواهد کرد.

تخریب‌های زیست محیطی چالش مهمی است

دبیر اجرایی همایش ملی حقوق سبز هم اظهار کرد: یکی از چالش‌ها در حوزه امنیت انسانی، بحث تخریب‌های محیط زیستی، آلودگی‌ها و پسماندها بوده که تهدیدی انسانی تلقی می‌شود.

علی اکبر اسمعیلی گفت: در سیاست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید همه اقشار مردم و سازمان‌ها و نهادها دغدغه حفظ محیط زیست را داشته باشند و به فرهنگ سازی در این زمینه توجه کنند.

وی افزود: متولی این همایش، سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور است تا بتواند به عنوان نهاد مردمی این دغدغه های را بهتر نشان دهد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی به موقع، تصریح کرد: باید سه گروه هدف مورد نظر یعنی حوزه قضا، اجرا و مردم وارد میدان عمل شوند و این امر نیاز به تبلیغات گسترده رسانه‌ها در این زمینه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار