مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مردم شهرستان آبیک در طی سال، تقریباً دو برابر قزوین با پدیده ریزگردها مواجه هستند.
کد خبر: ۳۸۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیاوش شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: شهرستان آبیک بیشتر از قزوین درگیر مشکل ریزگردها است که منشأ مختلفی دارد.

وی افزود: از جمله منشأ ریزگردها در شهرستان آبیک می‌توان به دشت جنوبی این شهرستان اشاره کرد که در میزان وجود ذرات ریزگردها در آبیک تأثیر گذار بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: تعداد روزهایی که شهرستان آبیک با پدیده ریزگردها مواجه بوده، تقریبا دو برابر شهر قزوین در طی سال است.

شمسی‌پور اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان قزوین پنج پروژه زیست محیطی اولویت‌دار معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیست‌محیطی دیگر هم در استان قزوین وجود داشت که دو پروژه برای دشت جنوبی شهرستان آبیک تعریف شد و اعتبارات مطلوبی هم برای پدیده بیابان‌زدایی اختصاص داده شد.

این مسؤول بیان کرد: اعتبارات پدیده بیابان‌زدایی در اختیار دستگاه‌های همانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و غیره قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌های مربوطه برای احیای پوشش گیاهی، مدیریت منابع آبی و با هدف بیابان‌زدایی در شهرستان آبیک هزینه می‌شود.

شمسی‌پور ادامه داد: تا آن جایی که اطلاع دارم، اعتبارات برای اقدامات بیابان‌زدایی ابلاغ شده است که در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برای احیای پوشش گیاهی در دشت جنوبی شهرستان آبیک فعالیت‌هایی آغاز شده و به تدریج این طرح اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اداره‌کل حفاظت محیط زیست در صدور مجوز اکتشاف معادن چه نقشی دارد، توضیح داد: متأسفانه در زمان دولت قبل مصوبه‌ای به تصویب رسید که در خارج از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست برای اکتشاف معدن از این سازمان استعلام نمی‌شود به همین دلیل در جریان واگذاری‌های معادن برای اکتشاف نیستیم و مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌توانند پاسخگو باشند.

این مسؤول بیان کرد: در بسیاری از مناطق استان قزوین اکتشاف معدن صورت می‌گیرد که از نظر زیست‌محیطی و آلودگی هوا حائز اهمیت است اما به دلیل مصوبه دولت سابق، برای اکتشاف از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استعلام گرفته نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار