مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت بیش از 200 میلیارد ریال کمک معیشت زندگی در 11 ماه سال جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد.
کد خبر: ۳۸۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 21 February 2017
احمد لطفی امروز در جلسه شورای مدیران این نهاد، با بیان این‌که تمامی خدمات کمیته امداد با هدف بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود، اظهار کرد: به منظور رفع بخشی از نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت مستمری ماهیانه به آنها پرداخت می‌شود تا آنان بتوانند لوازم ضروری زندگی خود را تامین کنند.

وی افزود: در 11 ماهه سال جاری 208 میلیارد و 616 میلیون ریال کمک معیشت زندگی به حساب 27 هزار سرپرست خانوار مددجو پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در کنار مستمری پرداختی که به صورت ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، کمیته امداد خدمات حمایتی دیگری را همچون خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه‌ جهیزیه، وام کارگشایی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به این‌که 27 هزار و 704 خانوار با جمعیت 53 هزار و 365 نفری تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: 60 درصد خانوارهای تحت حمایت استان بوشهر دارای سرپرست زن هستند.

لطفی یادآور شد: با بررسی‌های انجام شده 60 درصد از خانوارهای تحت حمایت در مناطق شهری و 40 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند که  بیشترین خدمات خدمات امداد به آنها در زمینه سلامت و بهداشت ،  امور فرهنگی و اشتغال است.

لطفی با اشاره به این که ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان، کاهش وابستگی آنان به کمیته امداد را به دنبال دارد گفت: این امر ضمن استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند، موجب خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود.

وی با بیان این‌که کمیته امداد استان بوشهر تمامی تلاش خود را در راستای رفع فقر و محرومیت از منطقه به کار گرفته ‌است گفت: توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، توسعه و پیشرفت منطقه را نیز به دنبال دارد که برای دستیابی به این مهم تلاش می کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار