رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس تاکید کرد:
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس تاکید کرد: توجه به گنجانده شدن معارف اسلامی، فرهنگ رضوی و انقلابی در تولید متون نمایشی مورد توجه است.
کد خبر: ۳۸۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 24 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد کاظم دبیری گفت:نشست بررسی عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهدبرگزار شده که در این  نشست به تقویت هنر ایرانی اسلامی و توجه به بعد فنی و کارشناسی توجه شده است.
وی گفت :از ضروریات مورد توجه در فعالیت های شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش است  و این شورا باید در ارتقای سطح کیفی فیلمنامه ها و ارتقای تئاتر مشهد همت و تلاش مضاعفی داشته باشد و می بایست برای ورود به این مهم، با تعامل و گفتگو فرآیندی مشخص  برسیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد  درادامه، با اشاره به اینکه برای انتخاب سوژه یا طرح اولیه قوانین در جاهایی نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: برای ارتقای متون بازی ها، سوژه ها و ... باید تلاش و مطالعات صورت گیرد و روش هایی طراحی شود. 
وی با تاکید بر توجه ویژه به نقش بانوان بازیگر تئاتر مشهد در اعتلای این در شهر، خاطرنشان کرد: اتخاذ رویکرد تخصصی از سوی گروه های تئاتری نیز می تواند به ارتقای جایگاه این هنر پرطرفدار در مشهد بیانجامد. 
دبیری در ادامه گفت : حمایت از نمایش های ارزشی و دینی، حمایت از پاتوق های تئاتر، نقد تئاتر و تله تاتر، نمایش نامه خوانی و نقد متون نمایشی، گسترش آموزش های نمایشنامه نویسی و  حوزه محتوایی، پاتوق های تخصصی  نمایش و تئاتر ارزشی دینی – آیینی، کودک و نوجوان، تعزیه و  پیشکسوتان، توسعه زیرساخت های نمایشی، توسعه مشارکت سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و نهادهای عمومی و خصوصی در اعتلای هنر تئاتر مشهد و تشویق و تقدیر از نمایش های محتوا محور در حوزه دین و معارف اسلامی و فرهنگ انقلابی  پیش نیازهای رشد تئاتر مشهد است. 
وی افزود: تقویت شورای  نظارت برای صدور مجوز متون و نمایش ها، توجه جدی به مقوله پوشش اسلامی و رعایت شئونات اسلامی در صحنه تئاتر، رعایت مفاد آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی  و اجرای آن از سوی شورای بازبینی، نظارت و ارزشیابی بر نمایش مشهد، نگاه تخصصی و موضوعی به گروه های نمایشی در تالیف متون و اجرای نمایش ها و گسترش آموزش های عمومی بازیگری، گارگردانی و هنرهای نمایشی به عنوان مهمترین انتظارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد  و شورای نظارت بر نمایش می باشد.
گفتنی است در این نشست با تصویب اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش مشهد، مقرر شد جهت هماهنگی امور جلسات 
جداگانه ای با انجمن نمایش، نویسندگان و سرپرستان گروه های نمایشی مشهد برگزار شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار