نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین:
نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: از 15 اسفند به مناسبت هفته درختکاری، 25 هزار اصله نهال بین شهروندان قزوینی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 04 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیدکاظم مجابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به فرا رسیدن 15 اسفند، هفته درختکاری اظهار داشت: این مناسبت بهانه خوبی است تا فرهنگ کاشت نهال در بین شهروندان قزوینی ترویج یابد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری برنامه‌های مختلفی را به مناسبت 15 اسفند برنامه‌ریزی کرده است، افزود: توزیع نهال بین شهروندان از جمله این برنامه‌ها است که مسؤولان این مجموعه به منظور نهادینه کردن فرهنگ حفظ و مواظبت از درختان و توسعه فضای سبز اجرا می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه سازمان فضای سبز شهرداری قزوین به صورت رایگان از 15 اسفند اقدام به توزیع 25 هزار اصله نهال کرده است، بیان کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند با مراجعه به این سازمان نسبت به تهیه نهال در تعداد مورد نیاز اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: شهروندان می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 14 نسبت به تهیه نهال غیرمثمر خود به مدت یک هفته با هدف توجه به محیط زیست، افزایش سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.

* افزایش سرانه فضای سبز با کاشت نهال

مجابی بیان کرد: شهروندان قزوینی بعد از گرفتن نهال غیرمثمر نسبت به کاشت، نگهداری و مواظبت آن اقدام کرده و با تحقق این مهم نسبت به افزایش سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی با مجموعه مدیریت شهری مشارکت کنند.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: کارشناسان مربوطه در سازمان فضای سبز حضور دارند و توصیه‌های لازم را در خصوص نحوه کاشت، میزان آب دادن و شرایط نگهداری به علاقمندان ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود به دلایل غیر منطقی شهروندان به شکستن شاخه‌های درخت و یا با انجام کارهایی نسبت به خشک کردن درختان اقدام می‌کنند که باید از انجام این عمل به شدت پرهیز کنند.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: همچنین برخی از درختان که نزدیک منازل شهروندان قزوینی است و توسط شبکه‌های فضای سبز آبیاری نمی‌شود، آن‌ها به این درختان توجه ویژه داشته باشند و نسبت به آبیاری آن اقدام کنند.

مجابی با اشاره به اینکه نگهداری نهال غیرمثمر نسبت به مثمر آسان‌تر است، مطرح کرد: نهال‌های مثمر نیازمند نگهداری و مراقبت‌های ویژه هستند و ممکن است برخی شهروندان در این راستا اقدامات لازم را انجام ندهند و این نهال‌ها از بین بروند به همین دلیل نهال‌های غیرمثمر بین آن‌ها توزیع می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: البته شهروندان قزوینی می‌توانند نهال‌های مثمر بکارند و نسبت به نگهداری، آبیاری و مراقبت‌های ویژه آن اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار