ارومیه؛
رئیس هیئت مدیره کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران گفت: ۳۰ هزار شرکت پیمانکاری و مشاوره کشور در آستانه ورشکستگی است.
کد خبر: ۳۸۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 05 March 2017
 به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ؛ حسن سعادتمند رئیس هیئت مدیره کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران در همایش تقدیر از پیشگامان نظام فنی و اجرایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کسری بودجه سبب شده که پیمانکاران با بحران روبه‌رو شوند اظهار داشت: پیش از این دولت برای هر سال مالی بودجه‌ای اختصاص می‌داد که با شناسایی درآمدها و تقسیم آن‌ها به یک بخش به عنوان هزینه‌های جاری و بخش دیگر به عنوان بودجه عمرانی کشور این درآمدها را برای اجرای پروژه‌های زیرساختی استفاده می‌کرد و ما نیز به این شکل عادت کرده بودیم.

وی افزود: در 8 سال گذشته با توجه به کسری بودجه دولت اقدام به کاهش اعتبارات عمرانی و افزایش اعتبارات اجرایی می‌کرد که متوالی بودن این فرآیند در سال‌های گذشته سبب شده با یک بحران رو به رو شویم.

سعادتمند افزود: 30 هزار شرکت در حوزه پیمانکاران و مشاوران در سطح کشور داریم که بیکاری گسترده این قشر را تحت تأثیر خود قرار داده است و اگر وضعیت کنونی ادامه یابد از بین می‌روند.

وی گفت: از پایان دولت دهم 2 هزار و 906 طرح عمرانی نیمه تمام وجود دارد و برای آن‌ها 150 هزار تا 600 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که با توجه به این پروژه‌های نیمه تمام و بر اساس برنامه‌های 5 ساله و چشم انداز نمی‌توانیم پروژه جدیدی را شروع کنیم.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران تصریح کرد: دولت اعلام می‌کند که شما به عنوان پیمانکار و مشاور نگاه خود را به پروژه‌های اقتصادی تغییر دهید و با تغییر پارادایم کشور را بسازید و ما همه این‌ها را قبول داریم اما تغییر پارادایم باید همه جانبه و فراگیر باشد و انتظار داریم دولت نیز نگاه جدیدی به مباحث اعتباری داشته باشد و طوری نباشد که تمام هزینه‌ها را ما پرداخت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر با کسری بودجه مواجه هستیم و پول زیادی برای تزریق نقدی اختصاص نداده‌اند و این در حالی است که با برجام ما امیدوارتر شدیم و منابع مالی ما بهتر شد ولی هزینه‌های دولت بسیار بالاست و نمی‌دانم چرا اراده‌ای نسبت به کاهش این هزینه‌ها وجود ندارد تا بتوانیم از صرفه جویی انجام شده در این زمینه در بخش‌های اقتصادی سرمایه گذاری کنیم و چرخ اقتصاد را بچرخانیم.

سعادتمند بیان کرد: دولت مکلف شده است که سالانه 2 درصد از حجم دولت را کاهش دهد و چابک‌تر شود و هزینه‌های آن کاهش یابد.

انتهای پیام/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار