مرکز بسیج صداوسیما در راستای توجه به راهیان نور با 4 خواننده در جهت تولید نماهنگ‌های راهیان نور به توافق رسیده است.
کد خبر: ۳۸۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 06 March 2017

به گزارش تابناک : نشست ویژه‌برنامه‌های نوروزی راهیان نور، صبح امروز با حضور علی فروغی رئیس مرکز بسیج صداوسیما، علی سیفی مدیر رادیو جوان و رادیو بهاران و سیدجواد مرادی قائم‌مقام مرکز بسیج رسانه ملی با موضوع «راهیان نور» در سالن شهید آوینی برگزار شد.

 

 همکاری مرکز بسیج صداوسیما با خوانندگان ارزشی + اسامی

علی فروغی رئیس مرکز بسیج صداوسیما در ابتدای این نشت به تحولات 6 ماه اخیر این مرکز اشاره کرد و گفت: تمرکز ما در این دوره تولید آثار شاخص گفتمانی بود که خوشبختانه این تصمیم‌گیری‌ها به نتیجه رسید و در دهه فجر نتایج آن دیده شده که از جمله آن می‌توان به مستند «دربرابر طوفان» بود که با همکاری مرکز بسیج و حوزه هنری انجام شد.وی افزود: نماهنگ «برپاخیز» یکی از بهترین آثار تولید شده بوده است، ضمن اینکه در سال جاری رسانه ملی به جشنواره عمار به شکلی متفاوت پرداخته است که به اهتمام مرکز بسیج بود. در حقیقت مرکز بسیج رسانه ملی پایگاهی برای جریان مؤمن فرهنگی است و ما در تلاشیم تا در حوزه فرهنگی فعال‌تر شویم.

فروغی در ادامه درباره برنامه‌های نوروزی تلویزیون و رادیو با موضوع راهیان نور نیز گفت: امسال ما حدود پنج‌ونیم‌ میلیون نفر زائر راهیان نور داشته‌ایم که دو برابر تعداد زائران اربعین است و این نشان می‌دهد که خانواده‌های بسیاری درگیر راهیان نور هستند و یک پدیده مهم و اثرگذار فرهنگی است و به همین دلیل ما در همین زمینه افزایش تولیدات و کاهش ارتباطات زنده را داشته‌ایم، چون ما نمی‌توانیم عمق و لایه‌های عمیق‌تر معارف دفاع مقدس را انتقال بدهیم، به همین دلیل از چند ماه پیش روی تولیدات متمرکز شده‌ایم و امسال شاهد تولیدات متفاوتی در این زمینه خواهیم بود. در حال حاضر 7 مرکز بسیج، فرمانده جدید دارد و ما در 6 ماه اخیر حرکتی را با سروصدای کم ولی شتابان آغاز کردیم و تلاش کردیم در میدان عمل گام‌های موفقی برداریم.

رئیس مرکز بسیج صداوسیما با بیان اینکه ارتقای کیفیت آثار تولیدی از جمله اهداف دیگر ما در این مرکز است؛ افزود: امسال تلاش کردیم تولیدات مؤثر و درحد وسع، مانا و ماندگاری را داشته باشیم. همچنین عمق‌بخشی محتوایی به آثار نیز ازجمله موارد دیگری است که مدنظر ما است. تا به امروز نتوانستیم از این اقیانوس بیکران دفاع مقدس بهره کافی را ببریم اما در حقیقت بخشی از برنامه‌های زنده ما به گزارش‌دهی مسئولان می‌گذشت، در حالی‌که در دور جدید ما از خادمان و راویان بیشتری بهره خواهیم برد. تمرکز در تمام مراکز استانی نیز از جمله برنامه‌ریزی‌های دیگر ما است و امسال با هماهنگی و توافق با معاونت استان‌ها و مدیران شبکه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت. در حقیقت شبکه‌های یک تا پنج روزانه 100 دقیقه برنامه خواهند داشت و صدها دقیقه دیگر نیز در شبکه‌های استانی برنامه داریم.

 

همکاری مرکز بسیج صداوسیما با خوانندگان پاپ + اسامی 

وی بر تمرکز هدفمندی، کاهش کمیّت و نظم کنداکتور اشاره و عنوان داشت: تکیه بر توان مراکز استانی از جمله اقدامات در دستور کار ماست و در همین زمینه بخش‌های 15 تا 30 دقیقه‌ای تدارک دیده‌ایم. ارتباط میان‌برنامه‌ای و پخش زنده ادعیه و مراسم‌های خاص نیز در دستورکار ما قرار دارد. در حقیقت بسیاری از برنامه‌های راهیان نور طی سال‌های گذشته مخاطب را با سیری کاذب مواجه کرده‌اند که ما در تلاشیم آن را از بین برده و برنامه‌هایی جذاب برای مخاطبان تولید کنیم. ضمن اینکه 70 درصد مخاطبان ما جوان و دانشجو هستند، به همین دلیل مجموعه مستندی با موضوع راهیان نور دانشجویی در 15 قسمت تدارک دیده‌ایم. همچنین مجموعه مستندی نیز با موضوع راهیان نور دانش‌آموزی در 20 قسمت تهیه کرده‌ایم.

فروغی گفت: مجموعه 7 قسمتی مقایسه‌ای در خصوص اقدامات سایر کشورها برای بزرگداشت قهرمانان جنگ داریم و یکی از ویژه‌برنامه‌های ما نیز از امشب روی آنتن شبکه 5 خواهد رفت که در 7 قسمت تولید شده است. ویژه ‌برنامه دیگری هم داریم که از روز دوم عید در شبکه سه سیما پخش می‌شود. در کنار آن هم مجموعه مستندهای تک‌قسمتی و تولیدات کوتاه هم خواهیم داشت که ازجمله آنها می‌توان به تولید 4 قطعه نماهنگ ویژه راهیان نور اشاره کرد که با حضور خوانندگانی نظیر رضا صادقی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین و حامد زمانی هم‌زمان با نوروز رونمایی خواهد شد. 5 قسمت موشن‌گرافیک و 10 قسمت کمیک موشن نیز خواهیم داشت و همچنین قطعات کوتاه راوی‌محور نیز تهیه شده است. در این زمینه 75 قطعه تولید شده که هر شبکه یک راوی دارد. این قطعات 5 دقیقه‌ای است و بخشی از آن پند و با رویکرد حماسی است.

وی خاطرنشان کرد: ما در بیشتر آثار مربوط به دفاع مقدس بیشتر به وجه غم و غصه آن توجه می‌کردیم که سیاست کلی ما در این دوره حرکت به سمت حماسه است، ضمن اینکه اعزام تیم‌های تولیدی حرفه‌ای به منطقه و تولید 60 قسمت برنامه نیز ازجمله اقدامات دیگر ما است و برنامه‌های جدی تلویزیون نظیر «خندوانه» و «ثریا» نیز در این زمینه حضور مؤثر و جدی خواهند داشت. برنامه‌ریزی بلندمدتی را هم برای رادیو داشتیم و امیدوارم اتفاق‌های مهم و مؤثری برای ما در این حوزه بیفتد. اعزام مجریان معروف به مناطق نیز ازجمله اقدامات دیگر ما است. قالب‌های جدیدی اضافه شده و افزایش کیفیت و سوژه‌پروری در حوزه صدا ازجمله اتفاقات ممتاز در رادیو بهاران است.

 

 

منبع : مشرق

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار