استاندار خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی گفت: توجه ویژه به موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در ویژه برنامه های نوروز 1396 در این استان ضروری است.
کد خبر: ۳۹۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 13 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، استانداری خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام گزارش داد: باید از تمامی ظرفیتهای موجود برای بازآرایی جاذبه ها و توانمندیهای تاریخی و فرهنگی مشهد استفاده شود و در این میان حضور هشت میلیون زائر و مسافر نوروزی در این شهر فرصت مناسبی است.
وی افزود: برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهید با حضور رئیس جمهوری، اعضای خانواده های شهدای جهان اسلام از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، تونس و بوسنی، اهتزاز پرچم اعتاب مقدسه جهان اسلام در بهشت رضا(ع) مشهد و یادواره شهید شاخص کشوری دانش آموز شهید احمد نظیف و 36 هزار شهید دانش آموز در سبزوار از جمله اقداماتی است که در راستای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام شده اند.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم تامین زیرساخت در حوزه های مختلف حمل و ترافیک، امنیت برای حضور زائران و گردشگران در اماکن فرهنگی و تاریخی مشهد و استان تاکید و بیان کرد: تمامی اقدامات باید برای تثبیت دائمی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام صورت پذیرد.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای قابل توجه مذهبی، تاریخی و فرهنگی مشهد و وجود حرم مطهر امام مهربانیها هدف آن است تا از این فرصت مغتنم در جهت ایجاد گفتمان فرهنگی بین نحله ها، فرقه ها و گروههای مختلف مذهبی و دینی و نیز برای ایجاد ظرفیت گفت و گو به منظور ایجاد همفکری و همراهی بیشتر بین کشورهای اسلامی گامهای موثری برداشته شود.

* 20 پیشنهاد برای استفاده از فرصت نوروز 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در چارچوب ستاد تسهیلات سفر استان نشستهای ویژه استفاده از فرصت نوروز برای اطلاع رسانی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار و پیشنهادهایی برای 20 دستگاه اجرایی جهت تصویب آماده شد.
سید سعید سرابی افزود: تمرکز بر عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با تاکید بر سه زبانه شدن اطلاع رسانیها از مهمترین الزامات این طرح است.
وی ادامه داد: حضور چهره های جدید به عنوان نمایندگان کشورهای اسلامی در مراسم افتتاحیه برخلاف سایر همایشهای بین المللی که معمولا از چهره های ثابتی استفاده می شود، حضور هفت وزیر و برخی میهمانان رسمی از جمله معاون مدیرکل آیسسکو به رغم اینکه برنامه ای برای دعوت از وزرا پیش بینی نشده بود و حضور سفرای کشورهای اسلامی مستقر در تهران اصلی ترین نقاط قوت مراسم مشهد 2017 به حساب می آید. 
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر سال سه شهر را از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند. سال جاری میلادی در همین قالب کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
پنجم بهمن گذشته مراسم آغاز رسمی رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار