قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون 17 هزار و ١٤٧ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان انجام شد.
کد خبر: ۳۹۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 27 March 2017
 به گزارش تابناک یزد،مسعود شریفی افزود: از این تعداد 10 هزار و ٦١٧ مورد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، پنج هزار و ١٥٢ مورد اماکن عمومی ، ٨٣١ مورد بین راهی، ٥٢٣ مورد سامانه های آب رسانی و ٢٤ مورد از مراکز غیر قانونی عرضه قلیان بازدید صورت گرفت.
وی تصریح کرد: از مجموع بازدیدهای انجام شده، ٢١٤ مورد به دادگاه معرفی شدند و ٤٣ مورد پلمپ و ٢٧ هزار و ١٢٤ کیلو گرم مواد غذایی معدوم شده است.
شریفی خاطر نشان کرد: تعداد هزار و ٨٧٨ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و تعداد ٩ هزار و ١٣٤مورد هم کلرسنجی از آب شرب صورت گرفته است.
وی افزود: واکسیناسیون کودکان، واکسیناسیون هاری، نمونه گیری جهت کم کاری مادرزادی تیروئید نوزادان و مشاوره پیش از ازواج در ایام نوروز مانند قبل انجام می شود و مراکز خدمان جامع سلامت روستایی به صورت نوبتی و هم پوشانی فعال هستند.
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: پایش شبانه روزی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تا ١٤ فروردین ماه با حضور ٩٥ تیم بازرسی، ١١ تیم نظارتی و حدود ١٦٠ بازرس فعال ادامه دارد.
هدف از برگزاری طرح بسیج سلامت نوروزی کاهش و کنترل بیماریهای مرتبط با آب و مواد غذایی اعلام شده و بازرسان بهداشت محیط در ساعات ادارای ،غیر اداری و حتی روزهای تعطیل بر مراکز عرضه و توزیع نظارت می کنند.
سال گذشته 14 هزار بازدید در راستای طرح بسیج سلامت نورزی از مراکز و اماکن عمومی استان یزد صورت گرفت که در این زمینه 298 مورد به دادگاه معرفی و افزون بر 300 تن مواد غذایی معدوم شد.
طرح بسیج سلامت نوروزی هر سال در استانه سال جدید در سراسر کشور اجرا می شود و 20 هزار مامور بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز بر بهداشت اماکن عمومی کشور نظارت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار