استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: ۵۷۷۹ منزل مسکونی در زلزله اخیر سفیدسنگ خراسان رضوی دچار آسیب شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 15 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازسازی مناطق زلزله‌زده آغاز و در این راستا 3 مرحله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرحله نخست امداد و نجات و مرحله دوم اسکان اضطراری و موقت زلزله‌زدگان بوده که با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شده و تقسیم کار مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین دستورات لازم به تمام دستگاه‌ها برای همکاری با بنیاد  مسکن برای انجام عملیات آواربرداری داده شده است.

رشیدیان تأکید کرد: بنا بر این است که بنیاد مسکن برای راه‌اندازی تأسیسات و امکانات مورد نیاز در منطقه همکاری‌هایی را انجام دهد و در نظر است که برای این موضوع طرح هادی برای 40 روستا اجرا شود.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: همچنین برای بازسازی امکانات عمومی مانند خانه‌های بهداشت و مساجد نیاز به حضور آستان قدس رضوی و خیران وجود داشته و انتظار می‌رود که این افراد به صورت متمرکز و با همکاری بنیاد مسکن اقدامات خود را ساماندهی کنند.

رشیدیان اظهار داشت: به علت گسل‌های موجود در مناطق زلزله‌زده نیاز به بارگذاری زمین محسوس بوده و برای ساخت منازل و یا ابنیه دیگر باید شناژ گذاری و سایر موارد به درستی انجام شود به همین علت همکاری با بنیاد مسکن و ارائه خدمات به زلزله‌زدگان به صورت متمرکز ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌های وارد آمده به واحدهای مسکونی تفاوت دارد، تأکید کرد: حدود 5779 منزل مسکونی در زلزله اخیر سفید سنگ در 137 روستا دچار آسیب شده که شامل آسیب‌های جزئی تا فروریختگی تمام ساختمان می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تسهیلات 5 میلیون تومانی بلاعوض برای تعمیر منازل و 2 میلیون تومانی بلاعوض برای خرید وسایل منزل برای زلزله زدگان در نظر گرفته شده و علاوه بر این تسهیلات 20 میلیون تومانی برای بازسازی منازل آنها با سود 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله نیز پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار