حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی، نویسنده و منتقد باسابقه انقلاب اسلامی خواستار دائمی شدن و ماندگاری نمایشگاه «مشهد دوست‌داشتنی» شد.
کد خبر: ۴۰۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 17 April 2017
این فعال فرهنگی و سیاسی و مقاله نویس سرشناس روزنامه های کثیرالانتشار کشور در سالیان متمادی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی، نمایشگاه بزرگ «مشهد دوست‌داشتنی» را عمیق و غنی معرفی کرد و افزود:  اجرای این نمایشگاه مشهد در کشور بی‌سابقه است.
 
حاج حیدر رحیم‌پور خواستار دائمی شدن نمایشگاه  «مشهد دوست‌داشتنی» شد / اجرای نمایشگاه مشهد در کشور بی‌سابقه است 
 
حاج حیدر رحیم پور افزود: نمایش هویت مشهد همراه با جلوه‌هایی از تاریخ اسلام در این نمایشگاه دیده می‌شود و جای تاسف است اگر این کار فاخر تداوم نیابد.
وی با بیان اینکه تماشای این نمایشگاه حدود 4 تا 5 ساعت زمان می خواهد، یادآوری کرد: تاکنون در مشهد چنین اثر عمیفی ندیدم ؛ ضمن اینکه بنظرم در کشور هم این کار ارزشمند، بی ‌سابقه باشد.
نویسنده کتاب «سنت چیست و سنی کیست؟» تاکید کرد : در این نمایشگاه بزرگ، انقلاب مشهد تاریخی در فضا بازسازی‌شده و هنرمندان تئاتر به اجرای نمایش‌هایی همچون ترور شهید کامیاب و شهید هاشمی نژاد، سخنرانی‌های رهبر انقلاب در روزهای منتهی به انقلاب، بازسازی دادگاه محاکمه شهید هاشمی‌نژاد و تظاهرات انقلابیون می‌پردازند.
به گفته وی، بخش نخست «مشهد دوست‌داشتنی» مربوط به هویت تاریخی مشهد با بازسازی میدان شهدا، زورخانه، مسجد گوهرشاد، ساواک، ژاندارمری، تماشاخانه و بازار به سبک قدیم است و در سایر بخشها هم به بازار و موضوعاتی همچون شهدای مدافع حرم، کارآفرینی، جهاد مسجدی، فرهنگ شهروندی پرداخته شده است.
 شایان ذکر است حوزه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد متولی برپایی این نمایشگاه می‌باشد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار