با حضور شاعران و فعالان ادبی در ابتدای اردیبهشت ماه؛
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از تشکیل انجمن شعر معاصر مشهد با حضور شاعران و فعالان ادبی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 17 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدکاظم دبیری در نشست هم اندیشی با جمعی از شاعران برجسته مشهد با اشاره به سرآمدی و جریان سازی خراسان و بالاخص مشهدالرضا(ع) از دیرباز در شعر و ادب پارسی و برخاستن مفاخر و چهره های ماندگار ادبیات از این خطه، اظهار کرد: انجمن شعر معاصر مشهد در جهت ارتقای کیفی و کمّی و انسجام بخشی آثار شاعران و فعالان و ایجاد مرکزیتی برای جلسات ادبی مشهد در ابتدای اردیبهشت ماه 96 شکل می گیرد. 
وی مشارکت شاعران، منتقدان و صاحب نظران و فراهم شدن محل و محفلی برای ارائه اشعار شاعران، بررسی، نقد آثار، جذب شاعران جوان و ... را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن برشمرد. 
دبیری عنوان کرد: در حال حاضر شاعران بسیار زیادی از سطوح مختلف، ایجاد پاتوق و جلسه رسمی ادبی برای مشهد را ضروری می دانند که با تشکیل انجمن شعر معاصر مشهد و ایجاد یک کانون هم اندیشی دائمی برای رفع این نیازها، همچنین ارایه آموزش های ادبی و حضور فرهیختگان و شعرای بنام و ... راهکار ارایه خواهد شد.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری برگزاری جلسات و کارگاه های نقد کتاب، نقد و بررسی شعر معاصر، نقد دیدگاه های ادبی، شعر خوانی، دوره های تخصصی قواعد شعر، نویسندگی، ویراستاری، نقد ادبی و ... در دستور کار قرار گرفته است که با مشارکت موسسات فعال در این زمینه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار