برگزاری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد صورت می‌گیرد؛
رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در این کلانشهر، گفت: در حاشیه برگزاری اجلاس، برقراری مناسبات و ارتباطات دو طرفه بین شهرهای کشورهای اسلامی مورد تاکید ویژه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۰۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 17 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسین کشیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود بر گسترش روابط بین‌المللی با شهرها و کشورهای دیگر با کیفیت مناسب تاکید کرده و به صدور خدمات اشاره کردند. در این رابطه برقراری مناسبات و ارتباطات دو طرفه بین شهرهای کشورهای اسلامی نیز در دستور کار نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد قرار دارد.
رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد و رییس کمیته بین الملل این اجلاس با اشاره به تلاش برای صدور خدمات فنی و مهندسی، ابراز کرد: همچنین در سایر حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری همچون معماری، حمل و نقل و غیره نیز می‌توان به تبادل تجربیات پرداخت. 
کشیری به وجود مضجع منور رضوی اشاره کرد: با توجه به علاقه‌مندی کشورهای مختلف به خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توان توریسم مذهبی را تقویت کرد و با اعزام گردشگران، برقراری پروازهای مشترک و هیئت‌های مختلف سرمایه‌گذاری به توسعه ارتباطات بین شهرها و کشورهای اسلامی همت نهاد. در این راستا به ویژه تلاش می‌شود ویژگی‌های سرمایه‌گذاری مشهد معرفی شود.
وی با تاکید بر ظرفیت‌های متعدد دنیای اسلام، خاطر نشان کرد: دنیای اسلام با ظرفیت‌هایی که دارد و از زیرساخت‌های مناسبی که در حوزه مدیریت شهری برخوردار است، می‌تواند در حوزه‌های بیشتری فعالیت کند.
رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد افزود: کشورهای جهان اسلام جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است که این امر امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود. اگر تجربیات و ظرفیت‌هایی که در این کشورها موجود است، به کمک هم آید می‌تواند اتفاقات مثبت و موثری را در سطح جهان رقم بزند.
کشیری با اشاره به اینکه نباید منتظر نگاه‌های بین‌المللی خارج از دنیای اسلام در توسعه بود تا تحولی رخ دهد، اظهار کرد: می‌توان ظرفیت‌های کشورهای اسلامی را بکارگرفت؛ چه اینکه دیپلماسی شهری نیز همین پیام را دارد که بتواند قلوب مدیران شهری با به یکدیگر نزدیک کند. 
شایان ذکر است، نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام به مناسبت انتخاب مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 در روزهای پنجم، ششم اردیبهشت‌ماه امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار