قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم معنویت و زیرساخت بنیه دینی و مذهبی در پیشرفت و کمال انسان‌ها این مهم در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقویت می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 18 April 2017
حیدر عزیزنژاد ظهر امروز در  آیین تکریم و معارفه مدیر تعالی و کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سالن اجلاس پردیس  این دانشگاه ، حوزه فرهنگی را حوزه بسیار حساس و مهم توصیف کرد و اظهار داشت: اگر دانشگاه دو مأموریت اصلی داشته باشد یکی گسترش علم و پژوهش و دیگری تولید فرهنگ است و با این دو بال می‌توان پرواز کرد.

وی  با تاکید بر نقش مهم فرهنگ در امورات جامعه خاطر نشان کرد:  فرهنگ معنایی وسیع‌تر از فعالیت‌های دینی را در بردارد و اگر جهان‌بینی ما دینی و توحیدی باشد همه‌چیز به فرهنگ ربط پیدا می‌کند.

قائم مقام  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر نقش بنیه معنوی در کمال دانشجویان گفت: با توجه به نقش مهم معنویت و زیرساخت بنیه دینی و مذهبی در پیشرفت و کمال انسان‌ها این مهم در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها، متولی فرهنگ کشور هستند و زحمات زیادی می‌کشند تصریح کرد: به‌رغم توسعه مطلوب در حوزه آموزش عالی و دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگ و شاخص‌های فرهنگی نه‌تنها رشد مطلوبی مشاهده نمی‌شود بلکه تنزل فرهنگی را شاهدیم که همه ما در این کوتاهی باید پاسخگو باشد.

 قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه پای آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی ایران ایستاده‌ایم گفت: مسلمانی یک فرصت است که وقتی خود را متعلق به این مردم و نظام می‌دانیم باید از فرصت‌ها برای انجام کارهای بزرگ استفاده کنیم و با همین امکاناتی که در اختیارداریم در حد توان خود سعی کنیم بر تیرگی‌ها و مشکلات غلبه کنیم.

 وی با قدردانی از مدیر تعالی فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، علمی بودن نظم و انضباط، برنامه‌ریزی و پذیرش مسئولیت در شرایط سخت را از ویژگی‌های وی برشمرد و از سید محسن هاشمی به خاطر پذیرش این مسئولیت قدردانی کرد.

عزیزنژاد از مجموعه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قدردانی کرد و  افزود: مجموعه فرهنگی، مجموعه مظلومی است که خیلی اوقات، انتقادهای نادرستی از آن می‌شود و معمولاً کاستی‌ها را از چشم کارشناسان می‌بینند اما درعین‌حال اشکالاتی وجود دارد که باید اصلاح شود.

 معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز  با اشاره به نقش مهم ماموریت دانشگاه خاطر نشان کرد: مأموریت دانشگاه، تربیت نیروی انسانی و افراد متعهد و متخصص و مسئول، هم در بعد آموزش و هم در بعد فرهنگی و پرورش افراد خلاق مسئولیت‌پذیر و آشنا به تعهدات انسانی و اخلاقی است.

محمدمهدی محمدی افزود: فراهم کردن زمینه‌های رشد فکری و معنوی و تکامل خصیصه‌های انسانی از دیگر وظایف فرهنگی این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های خاصی مسئولیت فرهنگی کشور را بر عهده‌دارند افزود: در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نوک پیکان فرهنگی در معاونت دانشجویی فرهنگی است و دوستانمان در این معاونت تلاش‌های فراوانی کردند و زمینه‌هایی را به وجود آوردند که نتیجه آن را در هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت و اعزام کاروان‌های هنری و ادبی به این جشنواره مشاهده می‌شود.

 محمدی خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ انسان‌ها را با قوه بی‌نظیر تعقل و تفکر آفریده که بلوغ فکری و معنوی پیدا ‌کنند و اگر انسان‌ها در این راه حرکت کنند انسان‌های مسئول و متعهدی  می‌شوند.

مدیر تعالی فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در سخنانی از مجموعه مدیریتی دانشگاه و زحمات معاون دانشجویی فرهنگی و کارشناسان فرهنگی تشکر کرد و به خاطر تحمل کاستی‌ها و نواقص عذرخواهی کرد.

 سید محسن هاشمی مدیر جدید تعالی فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از مسئولان ارشد دانشگاه به خاطر اعتماد به وی تشکر کرد و از آنان خواست حمایت‌های خود را از مجموعه فرهنگی دریغ نکنند.

 وی افزود هرچند که سابقه کار فرهنگی ندارم ولی معتقدم هر کس که در دانشگاه فعالیت می‌کند هر حرکتی که انجام می‌دهد در حقیقت کار فرهنگی انجام داده و امیدوارم تعامل سازنده‌ای به وجود بیاوریم و بتوانیم کارهای فرهنگی را به نحو احسن پیش ببریم.

 در پایان این آیین از خدمات حمیدی تقدیر شد و حکم مدیریت تعالی فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی سید محسن هاشمی به وی اعطا شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار